Er bestaat geen opleiding tot purser! Dit wordt je alleen door ervaring. Je kan wel een opleiding tot steward(ess) volgen bijvoorbeeld bij het TIO. Dit is een prive opleiding waar je rond 13.700 per jaar voor betaald. De prijzen van de andere opleidingen vind je meestal wel op de websites.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ow daty wist ik niet! niet dat ik het beroep wil gaan doen. Het is voor een opdracht. maar op http://www.nationaleberoepengids.nl/Purser staat dat er wel een opleiding voor is?