Ik heb een schuld en geen inkomen, hoe kan ik dit het snelst afbetalen?

Afgelopen Oktober is mijn contract van mijn werkgever verlopen en sinds dien ben ik werkloos, ik ben daar 3 maanden in dienst geweest en wil in augustus weer naar school. In de tussentijd wil ik dus graag werken. Helaas is op dit moment mijn spaargeld op en heb ik wat boetes die betaald moeten worden. Helaas heb ik hier helemaal geen geld voor. Ik kan ook niets van mijn ouders lenen omdat zij mij al gesteund hebben sinds ik werkeloos ben. Zij kunnen mij dus ook niet meer steunen. Wat kan ik het beste doen?
Het gaat om een boete van CJIB voor een scooter verzekering. Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als die tieten echt van jou zijn, kun je altijd nog sexy foto's van jezelf verkopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van een kale kip kan je niet plukken denk ik maar zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achter de ramen?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verkoop de scooter?

Antwoorden (7)

ga naar arbeidsbureaus om je in te schrijven als je dat nog niet gedaan hebt.
en ga naar degene waar je de schuld hebt, en vertel hem dat je met betalingsproblemen zit, en vraag hoe je dat het beste op kunt lossen. (ze krijgen liever in termijnen betaald dan helemaal niet betaald)
anneliez
12 jaar geleden
Wat je het beste kunt doen is eerst proberen een betalingsregeling te treffen met de instanties waar je een boete hebt lopen en dan zo snel mogelijk een baantje scoren.
Als je zo in het nauw zit, dan moet je niet kieskeurig zijn met baantjes, maar gewoon iets accepteren.
In de schoonmaakbranche hebben ze vaak wel mensen nodig.

Ga gewoon eens het uitzendbureau in, daar hebben ze altijd wel wat liggen voor mensen die echt willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, werk is werk, als je fysiek in staat bent flink door te werken is er altijd wel iets te vinden.
Je belt met die mensen en legt de situatie uit.Je vraagt een afbetalingsplan.Je laat alvast zien dat je van goede wil bent en ook dat je niet van plan bent je schuld te ontlopen.
Probeer zo snel mogelijk een bijverdienste te vinden of echt werk.
Veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is maar één manier om een schuld af te betalen en dat is door inkomen te verwerven. Ik snap niet helemaal wat je nu wilt vragen.

Als je tips wilt om aan werk te komen dan is dat het standaardverhaal:
* schrijf je in bij uitzendbureaus
* zoek naar vacatures op internet en in de krant
* houd in je omgeving de ogen open om te zien of er nog werk is
* zoek naar werk bij bedrijven die vaak werknemers zoeken, zoals PostNL of schoonmaakbedrijven
* vraag bij vrienden en familie of ze wat weten

Je kan ook zaken verkopen, zoals je scooter.

Als je wilt weten hoe je zonder inkomen de boete voor de scooter kan betalen: dat kan je niet. Als je nu geen inkomen hebt dan heb je ook geen aflossingscapaciteit en dan heeft het ook geen zin om een betalingsregeling te vragen. Het CJIB is een overheidsinstantie en kan zonder tussenkomst van een rechter overgaan tot invorderingsmaatregelen, zoals bijvoorbeeld het instellen van een loonvordering of het verkopen van jouw spullen. Daar zijn wel procedures voor.

Met andere woorden: jouw doel voor het komende halfjaar is dus inkomen verwerven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dit wel een veel voorkomend probleem is, maar we kunnen hier lang of kort over praten. Het enige wat werkt, is werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel gezegd: inkomen omhoog en uitgaven omlaag. Een boete voor een scooterverzekering? Dan kun je je dat ding blijkbaar niet veroorloven. Hup, in de verkoop en vervangen door een fiets. Inschrijven bij uitzendbureaus en elk baantje dat ze je gunnen oppakken. Het begint met dagjeswerk, maar als ze zien dat je betrouwbaar bent, kan het zo maar meer worden. Doe ook niet moeilijk over vies werk, of vervelende werktijden. Grijp wat je grijpen kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, en tijdelijk werk is niet erg als je over 6 maanden weer naar school gaat. de meeste banen zijn halfjaarcontract, of uitzendwerk voor een paar weken
Contact opnemen met instanties heeft geen zin als je geen inkomen hebt, dan valt er weinig af te spreken qua betalingsregeling. Je moet gewoon aan het werk en flink ook, desnoods verkoop je je scooter, kun je ook weer ff vooruit, een fiets werkt nog steeds prima. Gewoon bij elk uitzendbureau naar binnenlopen en aangeven dat je dringend werk nodig hebt.