stuiver is van de guldens: vijf "guldencent"
vijf eurocent spreekt voor zich
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het jaartal op de munt. ze maken nu geen stuivers meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het muntje van 5 eurocent, staat expliciet "eurocent".

Ook kan je naar het jaartal kijken. Vanaf 2002 is het eurocent, daarvoor is het de ouderwetse stuiver.
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euro's werden al geslagen van af 1999, ik denk dat rond dit tijd ook geen gulden meer geslagen werden. Dus voor 1999 is een ouderwetse stuiver
Op de voorkant van de eurocentmunt met de 5 staan kleine schuine streepjes achter een aardbol, en aan de achterkant staat een klein Beatrixhoofdje.
Op de voorkant van de ouderwetse stuiver staan geen streepjes, of verticale streepjes over de hele muntlengte. En aan de achterkant staat het hoofd van Juliana, of een half Beatrixprofiel.
Amadea
12 jaar geleden
Bekijk de toegevoegde afbeeldingen (^^,).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht toen ik het antwoord van mijn voorganger zag...hmm er was toch ook een nieuwe stuiver? Dat klopt dus, om verwarring te voorkomen, die er ook maar bij :-)
Plaatje bij antwoord