Belasting wil mijn inkomsten verhogen over 2011 met gegevens die ik niet ken wat te doen?

Gisteren een brief ontvangen dat ik over 2011 volgens belastingdienst meer loon heb ontvangen. weleens waar 1819 euro? ik heb niets veranderd in actuele gegevens die bekend waren. is het nu zo dat ik meer belasting terug ga krijgen of dat ik terug moet gaan betalen. Dus ipv 23.259 heb ik volgens hun 25.078 ontvangen over het jaar 2011. Erg raar.. wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is om de belasting zelf hierover te bellen (bel zo vroeg mogelijk, want anders moet u eindeloos wachten): Telefoon: 0800 - 0543 (gratis)
Bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 8.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur. Houd uw burgerservicenummer/sofinummer bij de hand. Dit staat op uw paspoort, loonstrook en rijbewijs. Als zij uw vraag niet meteen kunnen beantwoorden, wordt u later teruggebeld.

Antwoorden (4)

Eerst natellen ; vaak hebben ze gelijk. Heb je je vakantiegeld meegerekend ? Dat is ook inkomen he ? Of - als je dat hebt - rente over vermogen of uitbetaling van een spaarloonhypotheek bij verhuizing.

Weet je zeker dat het niet klopt (zie ook bijvoorbeeld je jaaropgaaf), neem dan contact op met de belastingdienst. Die zullen het je haarfijn kunnen uitleggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
of een afkoop van een klein pensioen oid...
Als je niks doet (niet gaat bellen etc zoals in de andere antwoorden), dan krijg je een naheffing. Oftewel: dan moet je extra belasting gaan betalen.
Je hebt nu belasting betaald voor 23.259 euro.
Maar de dienst is van mening dat je ook nog belasting moet betalen over die 1819 euro.
En als je niet oppast, komt er nog een boete overheen ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb deze brief ook ontvangen. Als het goed is zit er een bijlage bij met een overzicht welke inkomsten je uit loon hebt gehad. Je hebt in dat geval MEER verdiend dan dat je aangegeven hebt, in dat geval moet je meer belasting betalen. De BD zal binnen nu en een paar weken nog een brief sturen met het bedrag wat je in dat geval nog terug moet betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je fiscaal loon is je brutoloon vermeerderd met de bijdrage van je werkgever voor de zvw. Dit zou best wel eens dat verschil kunnen zijn van Eu 1819,-. Kijk even op je jaaropgaaf en anders moet je even de belastingdienst bellen 0800-0543 om te vragen hoe ze hieraan komen

Toegevoegd na 1 minuut:
Je vroeg ook nog of dit voor of nadelig uit kan werken voor jou. Een hoger inkomen, betekent dat je méér belasting verschuldigd bent, dus dan zou het nadelig uit kunnen pakken. Vooralsnog zou ik er echter rekening mee houden, dat er voldoende loonbelasting is ingehouden en afgedragen. Mocht je echter al geld terug hebben ontvangen van de belastingdienst, dan kan dit ten onrechte geweest zijn en moet je dat wellicht weer retourneren.