Neen Jumbo mag 18 winkels niet overnemen, deze moeten verkocht worden aan een ander supermarktketen waarover de NMA zijn goedkeuring moet geven.

Of de winkels omgebouwd worden naar JUMBO is nog niet zeker, JUMBO heeft zich daar nog niet over uitgelaten daar de aandelen nog overgedragen moeten worden en CEO van JUMBO (Frits v. Eerd) in het verleden heeft medegedeeld dat de huidige C1000 winkels voorlopig blijft bestaan.

Toegevoegd na 13 minuten:
Overigens heeft C1000 op dit moment nog geen persbericht omtrent de goedkeuring door de NMA naar buiten gebracht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Jumbo heeft alle C1000 winkels overgenomen het gehele bedrijf is gekocht door Jumbo.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ja met der tijd worden het allemaal Jumbo's
ronron1212
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
na de toevoeging wel ja
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet zo, er blijven C1000 winkels bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal fout, Jumbo wil niet dat de klanten van c1000 in de war raken en naar AH stappen dus de meeste C1000 winkels blijven als C1000 bestaan. http://www.omroepbrabant.nl/?news/1652981293/Jumbo+neemt+C1000+over+voor+900+miljoen+euro.aspx
Supermarktconcern Jumbo mag C1000 overnemen.

De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) gaat akkoord met de overname van de ruim vierhonderd winkels, maar er is wel een voorwaarde aan verbonden: Jumbo moet achttien winkels verkopen.

Jumbo zegt dat C1000 nu waarschijnlijk deze week wordt overgenomen.

Oneerlijke concurrentie

Volgens de NMa zou de overname in achttien plaatsen kunnen leiden tot oneerlijke concurrentie, omdat Jumbo een te grote marktpositie krijgt, onder meer in Raalte, Dokkum en Ter Apel. Jumbo heeft zijn oorspronkelijke plannen daarom gewijzigd. Door de verkoop van de winkels blijft er voor de consument in de achttien plaatsen genoeg te kiezen over.

De NMa zegt dat er op landelijk niveau geen concurrentieproblemen zijn. "Het marktaandeel van Jumbo is na de overname relatief beperkt en er zijn sterke concurrenten actief."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
inderdaad de vraag was,worden alle c1000 jumbo,s!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even goed lezen wat er staat! Is toch niet zo moeilijk!!
Nee,
De jumbo neemt wel veel maar niet alle C100 winkels over.
Er zyn 3 nieuwe C100 winkels geopend in Nederland en die worden niet zo snel een jumbo maar in 2013 zal ong 75% van de c100 winkels jumbos geworden zyn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C100 of c1000 winkels ?
Ja, ze gaan ze allemaal overnemen maar bijna alle C1000 winkels blijven als C1000 winkel bestaan.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/1652981293/Jumbo+neemt+C1000+over+voor+900+miljoen+euro.aspx