Zit sinds dec in ziektewet door zware operatie. Ben in nov 2011 1 dag minder gaan werken. Wordt ziekteuitkering over 3 dagen berekend ?

Wordt uitkering berekend over 3 dagen of moeten de maanden dat ik 4 dagen werkte ook meegeteld worden.
Ben sinds nov 2011 3 dagen gaan werken maar werkte daarvoor 4 dagen.
Werk in wisseldiensten in 24 uurs bedrijf met onregelmatigheidstoeslag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel uren staan er in je contract?

Antwoorden (1)

Ziektewet wordt berekend over het gemiddeld aantal uren dat je de 13 weken voor je ziekmelding hebt gewerkt. De onregelmatigheidstoeslag zou ik trouwens niet weten, maar kijk goed na hoe dat zit, want ik heb begrepen dat daar wel eens verkeerde berekeningen mee worden gemaakt. Volgens mij is onregelmatigheidstoeslag een probleem (dus nadelig voor jou) als er een WW of ZW-uitkering over berekend moet worden.