hoe achterhaal ik welke schuldeisers iemand heeft?

Ik krijg nog geld van iemand en ik wil weten og er meerdere mensen gedupeerd zijn door de persoon

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (3)

Ik weet niet of u burger of bedrijf hebt.
Maar bedrijven die ingeschreven staan bij BKR in Tiel hebben de mogelijkheid om na te gaan of een consument of bedrijf nog andere schulden heeft.
Hoever die informatie strekt weet ik niet.
Maar je kunt ze altijd vragen.

http://www.bkr-registratie-opvragen.nl/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als particulier lukt dat je niet, alleen je eigen gegevens kun je opvragen (met een kopie van een ID).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook bedrijven kunnen niets opvragen bij het BKR, ze kunnen daar enkel schulden van personen en bedrijven opgeven. Het BKR mag enkel registreren en advies geven als er een persoon een krediet aanvraagt. Een aanvraag advies krediet wordt ook alleen verleend aan kredietinstellingen.
Als het om een persoon achter een bedrijf gaat, kan je het handelsregister van de KvK raadplegen. Daar staat in of het bedrijf nog wel liquide zijn of dat er veel schuldeisers zijn.
Als het echt om een persoon gaat kan je het curateleregister raadplegen, zodat je in elk geval kan zien of je vermoeden klopt dat er meerdere schuldeisers zijn. In het geval dat diegene onder curatele staat kun je zijn curator bellen en je vordering indienen, en ook vragen wie er nog meer schuldeiser zijn.

Of je kunt het aan hem vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is geen eenvoudige zaak.

Je kunt rondvragen of zich iemand bekend wil maken die nog geld te goed heeft van een persoon maar verplichting tot melding is er niet.

Je zult een advocaat in de arm moeten nemen om achter geregistreerde schulden te komen.

Je kunt ook een deurwaarder vragen om een onderzoek naar het persoon in te stellen en de vordering tegen het persoon uit handen geven.