ik vraag me af of het brandstofverbruik in de file hoger is dan zonder file.
09 november 2011 23:49
Als je er normaal een half uur over doet maar nu een uur met file staat je auto een half uur langer te draaien optrekken en remmen telkens kost meer als dat je 100 kan blijven rijden
10 november 2011 00:11
Nee hoor.
Een auto die nagenoeg geen snelheid vermeerdert verbruikt minder benzine dan een auto die 100 rijdt en moet blijven rijden.
Een auto die niet boven de 10km/h uitkomt heeft veel minder lucht- en rolweerstand dan een auto die tien keer zo hard rijdt
De NS! hoe meer files, hoe meer mensen geneigd zijn toch maar de trein te nemen (ondanks de prijs en vertragingen). Let wel, dat al die bedrijfjes op het station (zoals Smullers) eigendom zijn van de NS!
Bedrijven die reclame maken op de billboards langs de snelweg (en daarmee indirect het reclamebureau dat de poster ontworpen heeft). Als je maar lang genoeg gedwongen wordt om naar iets te staren, ben je immers vanzelf geneigd te denken dat het aangebodene zo leuk / lekker / mooi / goedkoop is dat je beslist niet zonder kunt.
En wat dacht je van ANWB en Route Mobil? Meer files = langer onderweg = meer kans op pech = meer leden = meer contributie.