Welke bedrijven hebben profijt van de files op de Nederlandse wegen?

Vanavond stond ik in een file en ik vroeg me af wie verdient nu iets aan al de files op de wegen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Radiostations

Benzinepompen

Telecombedrijven die allemaal gefrustreerde smsjes moeten verzenden

De NS! hoe meer files, hoe meer mensen geneigd zijn toch maar de trein te nemen (ondanks de prijs en vertragingen). Let wel, dat al die bedrijfjes op het station (zoals Smullers) eigendom zijn van de NS!

Uiteindelijk BAM en Heijmans die stratenmakers. Toegevoegd na 55 seconden: Ook om straten te verbreden :)

Bedrijven die reclame maken op de billboards langs de snelweg (en daarmee indirect het reclamebureau dat de poster ontworpen heeft). Als je maar lang genoeg gedwongen wordt om naar iets te staren, ben je immers vanzelf geneigd te denken dat het aangebodene zo leuk / lekker / mooi / goedkoop is dat je beslist niet zonder kunt. En wat dacht je van ANWB en Route Mobil? Meer files = langer onderweg = meer kans op pech = meer leden = meer contributie.

Tom Tom met file info abonnementen. Taxi`s

De belasting, zo kunnen ze onder het mom van de files te willen beperken,tijdens het spitsuur een extra heffing rekenen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100