Welke bedrijven hebben profijt van de files op de Nederlandse wegen?

Vanavond stond ik in een file en ik vroeg me af wie verdient nu iets aan al de files op de wegen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Radiostations
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct. Helemaal niet aan gedacht.

Andere antwoorden (7)

Benzinepompen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vraag me af of het brandstofverbruik in de file hoger is dan zonder file.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er normaal een half uur over doet maar nu een uur met file staat je auto een half uur langer te draaien optrekken en remmen telkens kost meer als dat je 100 kan blijven rijden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor. Een auto die nagenoeg geen snelheid vermeerdert verbruikt minder benzine dan een auto die 100 rijdt en moet blijven rijden. Een auto die niet boven de 10km/h uitkomt heeft veel minder lucht- en rolweerstand dan een auto die tien keer zo hard rijdt
Telecombedrijven die allemaal gefrustreerde smsjes moeten verzenden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in de file gebruik ik mijn mobiel ook veel als ik stil sta.
De NS! hoe meer files, hoe meer mensen geneigd zijn toch maar de trein te nemen (ondanks de prijs en vertragingen). Let wel, dat al die bedrijfjes op het station (zoals Smullers) eigendom zijn van de NS!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mee eens
Uiteindelijk BAM en Heijmans die stratenmakers.

Toegevoegd na 55 seconden:
Ook om straten te verbreden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tuurlijk ... ver gezocht maar klopt wel. Het verbreden van de wegen.
Bedrijven die reclame maken op de billboards langs de snelweg (en daarmee indirect het reclamebureau dat de poster ontworpen heeft). Als je maar lang genoeg gedwongen wordt om naar iets te staren, ben je immers vanzelf geneigd te denken dat het aangebodene zo leuk / lekker / mooi / goedkoop is dat je beslist niet zonder kunt.

En wat dacht je van ANWB en Route Mobil? Meer files = langer onderweg = meer kans op pech = meer leden = meer contributie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tom Tom met file info abonnementen.
Taxi`s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De belasting, zo kunnen ze onder het mom van de files te willen beperken,tijdens het spitsuur een extra heffing rekenen.