Wat kost een loodgieter?

Bijvoorbeeld per uur. Of per klus (plaatsen verwarming)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De ene vakman zal een ander tarief per uur in rekening brengen dan de ander. De tarieven zijn moeilijk te vergelijken.
Onderstaand tarief is uitgegaan van gemiddelde tarieven op internet.

Wat kost een loodgieter
Per uur Tussen de €35 en €40

http://financieel.infonu.nl/geld/41498-wat-kost-een-vakman.html

Maak heel goede afspraken!
Zoek een erkend loodgietersbedrijf!
Reken er op dat ze altijd met z'n tweeën komen, dus dubbel uurtarief.
Of duidelijke afspraak per klus.

http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/hoge-kosten-loodgieter/cpagina/15/

En lees ook dit:
Een loodgieter vraagt een bepaald bedrag per uur. Dit bedrag zal ongeveer zo’n 50 tot 75 euro per uur bedragen.
Dat is dus al beduidend meer dan in de eerste bron staat.
DUS:
Het is altijd verstandig om van tevoren een prijs af te spreken, zodat je in ieder geval weet waar je aan toe bent wanneer je een bepaalde klus gedaan wilt hebben en achteraf niet voor verrassingen komt te staan.

http://www.meeroffertes.nl/loodgieter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit verschilt per loodgieter. Een offerte laten maken is veelal gratis en zo kun je wel kijken welke het goedkoopste is.
De meeste rekenen veelal per klus die ze aannemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een klein zelfstandig loodgieter zal een lager tarief aanrekenen. Je hoeft immers geen directeurs en administratie mee te betalen.
Zoek een amateur die de klus voor je klaart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er erg aan wat je precies gedaan wil hebben.

Als je je badkamer wil laten verbouwen rekenen loodgieters vaak 50 Euro of minder. Heb je een kleine klus die maar een uur duurt dan kan het 100 Euro kosten.

Als voorbeeld:

Een verstopping (WC, gootsteen, douche) kost overdag ongeveer 100 Euro. Maar als je dit 's avonds of in het weekend gedaan wil hebben, da kost het eerder 150 tot 200 Euro.

Een simpel kraantje vervangen is in een uurtje gepiept. En dat kost je dan ergens tussen de 50 en 80 euro als je het overdag laat doen.

Verder verschillen de prijzen nogal landelijk gezien. Amsterdam is een stuk duurder dan Groningen bijvoorbeeld. Het uurtarief van een loodgieter verschilt daar met zo'n 10 - 15 euro per uur.