Dat ligt er aan hoeveel uur je werkt, over het eerste deel krijg je loonheffingskorting, als je meer verdient gaat er verhoudingsgewijs ook meer af. Hier een goede site voor een bruto/netto berekening:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om werk als oproepkracht.... Maar wat krijgt die persoon dan netto in het meest negatieve geval? Over welk netto bedrag hebben we het dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Loonheffing is de naam voor de inhouding belastingen en premieheffing belastingdienst.
De heffingskortingen (verlaging inhouding) zijn onder meer algemene heffingskorting (AHK) en arbeidskorting.
AHK is een korting van max. 1.987 die zonder meer de belasting verlaagt (op=op).
Arbeidskorting is een heel klein percentage van en evenredig met het arbeidsinkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het meest negatieve geval werkt die persoon dus 40 uur per week, dan is het Bruto bij een 40 urige werkweek ongeveer 1733,00 en netto: 1387,25 wat ongeveer 8,00 euro is. Wel is het dan een volwassen iemand. Werkt diegene 20 uur per week dan kom je uit op 8.85 netto per uur (ongeveer) werkt iemand 10 uur per week dan hou je bijna 10 euro per uur over.
www.loonwijzer.nl

Daar vul je in hoeveel salaris je verdient en hoeveel uur je werkt en dan de juiste sector aanklikken en je krijgt een overzicht van wat je verdient. Maar als je part time werkt houdt je er ongeveer 8 euro aan over en als j fulltime werkt houd je er ongeveer 7 euro aan over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt af van het aantal tientjes per jaar, want de belasting wordt over jaarsalaris geheven.
Ook zijn er wat sociale verzekeringen voor mensen in loondienst en voor zelfstandigen nog het inkomensafh. deel van de zorg verzekering (ca 6% zorgverzekering tot maximaal ca 1800 per jaar)
In de bron vind je de jaar bedragen.
Deel je inkomen in stujjen zoals in de tabel aangegeven , gezien je vraag verwacht ik eigenlijk dat je hele inkomen in de eerste "schijf" zal vallen, en bereken per stuk het over dat deel genoemde percentage.
Trek van het berekende bedrag in ieder geval nog de algemene heffingskorting en de arbeidskorting af. (bedrag wordt nooit kleiner dan 0 als de kortingen hoger zijn dat het berekende bedrag wordt het dus 0)

Zo krijg je het te betalen bedrag belasting.