Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik hiervoor een vergoeding krijgen? (ov-chipkaart)

Om een lang verhaal kort te maken: mijn ov-chipkaart is kapotgegaan. Ik heb het kapotte kaartje moeten opsturen naar hen en uhm, het duurt nu zo'n 2 weken en ik heb nog steeds geen nieuwe pas ontvangen. Toen ik er naar informeerde werd mij verteld dat het 'onder behandeling' was, nou, één week later nog steeds niets.

Hoe dan ook, mijn vraag luidt: kan ik voor de gemaakte kosten een vergoeding krijgen? Ik ben student en het is mijn studentenreisproduct dat kapot is gegaan. Ik heb dus eigenlijk recht om met het openbaar vervoer te gaan, voor niets. Nou ja, van maandag - vrijdag dan, wanneer ik school heb. Heeft het nut om een brief/email te schrijven/typen? Of zou ik sowieso geen vergoeding kunnen krijgen? Iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Volgens de regels op de website van de OV-chipkaart krijg je een vervangende kaart binnen drie weken na ontvangst van de aanvraag die je hebt opgestuurd.

Op het forum van Tros Radar kun je allerlei berichten lezen van "lotgenoten" die hun kaart, door een defect, ook tijdelijk niet konden gebruiken. Sommige studenten kregen de gedeclareerde kosten terug, anderen niet. Het is in elk geval beslist de moeite waard om het te proberen!

Ik kan me overigens wel voorstellen dat ze van geval tot geval bekijken of je voor een vergoeding in aanmerking komt. Als de chipkaart door je eigen schuld stuk is gegaan, heb je -denk ik- minder kans op een vergoeding dan wanneer de kaart nog in prima staat verkeert, "maar gewoon niet meer werkt".