Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik hiervoor een vergoeding krijgen? (ov-chipkaart)

Om een lang verhaal kort te maken: mijn ov-chipkaart is kapotgegaan. Ik heb het kapotte kaartje moeten opsturen naar hen en uhm, het duurt nu zo'n 2 weken en ik heb nog steeds geen nieuwe pas ontvangen. Toen ik er naar informeerde werd mij verteld dat het 'onder behandeling' was, nou, één week later nog steeds niets.

Hoe dan ook, mijn vraag luidt: kan ik voor de gemaakte kosten een vergoeding krijgen? Ik ben student en het is mijn studentenreisproduct dat kapot is gegaan. Ik heb dus eigenlijk recht om met het openbaar vervoer te gaan, voor niets. Nou ja, van maandag - vrijdag dan, wanneer ik school heb. Heeft het nut om een brief/email te schrijven/typen? Of zou ik sowieso geen vergoeding kunnen krijgen? Iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Volgens de regels op de website van de OV-chipkaart krijg je een vervangende kaart binnen drie weken na ontvangst van de aanvraag die je hebt opgestuurd.

Op het forum van Tros Radar kun je allerlei berichten lezen van "lotgenoten" die hun kaart, door een defect, ook tijdelijk niet konden gebruiken. Sommige studenten kregen de gedeclareerde kosten terug, anderen niet. Het is in elk geval beslist de moeite waard om het te proberen!

Ik kan me overigens wel voorstellen dat ze van geval tot geval bekijken of je voor een vergoeding in aanmerking komt. Als de chipkaart door je eigen schuld stuk is gegaan, heb je -denk ik- minder kans op een vergoeding dan wanneer de kaart nog in prima staat verkeert, "maar gewoon niet meer werkt".

Mochten ze jouw verzoek afwijzen, dan kun je ook altijd nog informeren bij de Ombudsman van het OV-loket.
(Lees meer...)
Pieter2011
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hoekje van de kaart was losgegaan en zo is hij dus ook opgestuurd... Misschien dat ik nog een mooi verhaal eraan kan hangen x: Ben al meer dan €80,- kwijt aan het OV sinds ik zelf moet opdokken ervoor.
Pieter2011
13 jaar geleden
Dan is dus niet echt sprake van "vandalisme" ;) Ik las op de Radar-site dat een student 350 euro had gedeclareerd en teruggekregen, dus je moet het zeker proberen! Wel de bonnetjes goed bewaren en als je de originele kaartjes moet opsturen, maak dan eerst kopieën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh fck x: Ik heb namelijk steeds een andere kaart gebruikt en daar geld opgezet... Een screenshot van alle keren dat ik heb moeten pinnen, zou dat dan helpen? Volgens mij ben ik gwn screwed.
Pieter2011
13 jaar geleden
Dat is balen! Nu weet je in elk geval zeker dat ze moeilijk gaan doen. Geen idee of je een kans maakt, maar proberen kan altijd. Bel anders even naar de Ombudsman OV om te informeren wat de regels precies zijn. Op de site van de OV-chipkaart kan ik daar niks over vinden en dat is sowieso vreemd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
afgewacht...maar nog steeds niets gekregen. Brief is klaar, maar waar moet ik die heen sturen? Kan het ook via een e-mailadres? Vind eigenlijk alleen http://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/contact/contactformulier/ dat... maar, dat is voor de ov-chipkaart, niet de studentenproductkaart.
Pieter2011
13 jaar geleden
Ook de studentenkaart is gewoon onderdeel van OV-chipkaart, dus de klacht kun je sturen naar:
Klantenservice OV-chipkaart, postbus 365, 3800 AJ Amersfoort onder vermelding van klacht, naam, adres, woonplaats, geboortedatum, e-mailadres en indien van toepassing OV-chipkaartnummer (16-cijfers).

Andere antwoorden (1)

Dit is een veelvoorkomend probleem, de pasjes gaan heel snel kapot. Ze zijn erg gevoelig om stuk te gaan.
Ik heb dit probleem ook gehad, en ik kreeg geen vergoeding heb dit meerdere malen aangegeven bij de IB groep maar zij zeggen dat ze slechts regels hanteren. Naar enige vergoeding kon ik fluiten, en ben dus altijd met de auto naar school gegaan, dat was immers goedkoper dan betalen voor het OV.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing