kan ik mijn pakketje van nl post nog traceren?

Hey,
Ik heb een pakketje naar belgie verstuurd,
Hoe kan ik bewijzen dat ik hem naar belgie heb verstuurd,
Het was de goedkoopste versie van het verzenden dus zonder track trace,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan niet.

Het beste antwoord

Dan kun je het niet bewijzen ; dat is de prijs die je betaalt voor het beduidend, vele malen goedkoper verzenden van een pakje naar het buitenland.
Gaat het om iets dat verder niet heel veel waarde heeft, dan kun je dat risico nemen. Gaat het echter om iets duurs, dan is het ALTIJD verstandig die paar euro extra neer te leggen om zeker te zijn dat het betaald wordt.

Ik verzend veel 'normale' pakketjes naar Amerika en Australie en dergelijke, en altijd zonder track en trace, want het gaat om niet-waardevolle spullen (handwerk) dat ruim twintig (!!) euro duurder is om te verzenden dan als basispakketjes. Soms duurt het een week, soms twee maanden voor het is er, maar uiteindelijk komt het altijd aan.

Je kunt dat echter NIET bewijzen. Je kunt wel een kassabon van het postkantoor opsturen, maar daar staat geen referentienummer of wat dan ook op dat duidelijk maakt dat het om DAT pakje gaat voor DIE persoon. Je kunt een hele fotoreportage maken van het versturen, maar zelfs dat is geen wettelijk bewijs. Je zult dus over en weer, als koper en verkoper, afspraken moeten maken over de verzendkosten, en het er over eens zijn dat er altijd een risico is dat het NIET aankomt, en wat je in at geval doet. Het is tot op grote hoogte een kwestie van vertrouwen over en weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke maar ik heb dus een pakketje naar belgie verstuurd,
Het is nu al 3 dagen onderweg en die kerel heeft nu al een geschil geopend op paypal,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel te kort ; duurt meestal minstens een week, vaak nog langer. Is vooral ook afhankelijk van de Belgische douane.
Maar er zitten van die etterbakken tussen, ik weet het ; sommigen speculeren er zelfs op. En je hebt, helaas, geen poot om op te staan.
Via Ebay enzo verzend ik dan ook uitsluitend nog aangetekend ; de verzendkosten zijn toch voor de koper.