Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoeveel mag een meederjarig kind bijverdienen als ouders huursubsidie ontvangen?

Mijn ouders ontvangen huursubsidie. Ik werk parttime en heb verschillende uren. Ik verdien bijvoorbeeld de ene maand 300 euro en de andere 500 euro. Wat is het minimum dat ik moet verdienen wil dit invloed hebben op de huursubsidie?

ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

U zit op de grens van wel of niet meetellen inkomen voor de huurtoeslag van uw ouders. U bent als kind medebewoner. Het vrijgesteld inkomen van een kind tot 23 jaar is € 4527 (jaar 2012). Als u 23 jaar of ouder bent, tellen alle inkomsten mee.

Voorbeeld: Als een 17-jarig kind € 5000 verdient, telt € 473 (5000 - 4527) mee voor de huurtoeslag. Uw ouders komen in aanmerking voor huurtoeslag als hun (verzamel)inkomen lager is dan € 29.900 (toeslagpartners)

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb de desbetreffende link met bovenstaande informatie bijgevoegd. Lees onderaan: Ik heb thuiswonende kinderen met inkomen.
(Lees meer...)
fisbel
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding