Een vriend van mij is werkzaam bij een waardetransport bedrijf en heeft zelf ook vaak die automaten moeten vullen. Ik heb de vraag uit nieuwsgierigheid ook eens aan gem gesteld. Hij zei dat er ongeveer 10.000 à 12.000 euro in zit. Dat is afhankelijk van de locatie en drukte van de pinautomaat. Een pinautomaat in de stad is meer in werking dat een pinautomaat aan de rand van de stad.. Dit is ook afhankelijk van de dag, op de zaterdag zit er meer in!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De banken zelf doen daar heel geheimzinnig over. Een journaliste van NRC heeft uitgerekend dat er minstens zo’n 7.000 euro in een automaat zit. Maar het kan ook meer zijn, want in sommige automaten passen meer dan 12.000 bankbiljetten.
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.000 Euro lijkt me erg weinig. Ik heb ze op vakantie wel eens zien bijvullen en dat was zeker meer dan 7.000. Eerder het tienvoudige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In je artikel worden pinbetalingen met geldopnames in contanten vermengd...
Pieter2011
12 jaar geleden
Nee, er staat "pintransacties". En bij de flappentap pin je geld. Maar het bedrag zal inderdaad wel aan de lage kant zijn.
Stel een pinautomaat wordt door 100 klanten per dag bezocht. Stel dat een klant gemiddeld 100 Euro opneemt, dan is dat al gauw 10.000 Euro per dag. Bij een vulling van 1x per week, zit er dan al snel 70.000 Euro in een net gevulde automaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemiddeld € 100,- per pin-transactie is wel heel erg weinig vind je niet? Er zijn ook mensen die € 500,- of € 1000,- per keer pinnen. En als dat 100 mensen bij één pinautomaat opnemen, zit er al beduidend meer in dan #domtic suggereerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemiddeld ja, er zijn zat mensen die maar 50 Euro pinnen. Vandaar ook G E M I D D E L D. Wellicht pinnen er ook maar 95 mensen... of 105.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik pin meestal maar 10 euro, om bij de shop een wietje te halen