Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit het met bruto , netto en omzet? Omzet=..+...

Bruto inkomen = ... - ...
Nettoinkomen = ... - ...
Wat was het ook alweer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah het is weer 3 uur geweest. De kindertjes gaan weer aan hun huiswerk. Tip: leer zelf je huiswerk maken, in plaats van het op GV te vragen. Daar heb je meer aan in je toekomst. Bovendien: nooit van google gehoord? Typ "winst, omzet, netto, bruto" in en je vindt alles wat je wil weten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor want helaas heb ik zelf al gezocht en aaggh wat leuk dat je zo over kindertjes denkt NIET DUS het is toetsweek dus ik ben al veel langer thuis om toetsen te leren en wil ik dus geen gezeur op mijn vraag ok? Kijk dan gewoon niet naar deze vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook gezocht en het antwoord stond bovenaan. Op wikipedia zelfs.
En als jij geen gezeur wil, dan moet je beter je best doen. Ik maak zelf wel uit op welke vraag ik reageer.
Maar als jij later jampotjes wil dichtdraaien voor je geld, zelf weten ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En misschien vraag ik dit omdat ik dat moet leren om een goed cijfer te krijgen om over te gaan om naar de 5 e en 6e te gaan te studeren en te werken dus ja... Dit is voor mijn toekomst
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga dit keer mee met j0ve beste Cynlover: wil je het leren en bergijpen, zodat je het ook werkelijk kunt toepassen of wil je alleen maar het antwoord hebben om (zoals je zelf zegt) een goed cijfer te halen? Je kunt op bijna alles een antwoord vinden op internet, maar als je niet begrijpt waarom iets is wat het is, heb je er niets van geleerd en kun je er niets mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Excuses: "bergijpen" is natuurlijk "begrijpen".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wil dit antwoord toch om het te begrijpen?! En dat ik het op de toets kan toepassen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nettowinst is de omzet - kosten

Deze kosten kunnen zijn de kosten om iets te maken, vertegenwoordigen of om te versturen (alle kosten trouwens die ook maar IETS met bedrijfsvoering te maken hebben), maar ook de afdracht in de vorm van belastingen.

Je ziet dat het eigenlijk NIETS zegt als een bedrijf een omzet heeft gehaald van bijvoorbeeld 25 Miljoen.
Er kan nog steeds sprake zijn van verlies.

Over Bruto heeft men het doorgaans als het om in- en verkoop bedragen gaat waar belasting in zit; netto zonder belasting. Het kan natuurlijk over andere externe kosten gaan.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bruto is het bedrag waar de belasting nog bij zit
Netto is het bedrag wat je over houdt - de belasting
Omzet is het verschil dat je overhoudt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bruto = Netto + Tar(r)a

Netto = Bruto - Tar(r)a

Tar(r)a = Bruto - Netto

Bruto = Geheel

Netto = Inhoud

Tar(r)a = Verpakking

Blij je geholpen te hebben :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing