Wat is beter staan of zitten achter het bureau?

Als je zeker wel meer dan 8 uur per dag achter de pc zit. Voor je houding, gezondheid, rug, gewicht enz.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zitten op een ergonomisch verantwoorde manier. Dus op een stoel die zodanig is ingesteld ten opzichte van de tafel en de pc dat je er ontspannen bij kunt zitten, niet hoeft te turen, geen kramp in armen, handen en benen krijgt. En nooit langer dan twee uur achter elkaar blijven zitten. Gewoon even opstaan om bijvoorbeeld wat te drinken te halen, een praatje te maken met de collega die een verdieping hoger zit, of naar het toilet te gaan.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. En misschien is een zitbal wel een idee? Ik heb er goede ervaringen mee. Zie http://www.ergonomisch-werken.com/ergonomische-zitbal/