Waar bezuinig jij op?

Met het oog op het slechter worden van de economie, ben ik al begonnen met bezuinigen. Zo bezuinig ik nu op het roken, dus geen sigaretten meer kopen, maar zelf maken. Meer op aanbiedingen letten, goedkoper tanken noem het maar op.

Weet jij het antwoord?

/2500

Vroeger gooide ik de benzinetank altijd vol. Nu tank ik niet meer dan dertig euro..!

Aanbiedingen in de gaten houden en van supermarkt naar supermarkt slingeren (zo bezuinig ik wel in geld maar niet in tijd) en strikt het boodschappenlijstje aanhouden. Verwarming niet te snel aan maar een trui uit de kast trekken. Nog meer fietsen dan snel de auto pakken. Tijdschriften samen met iemand anders delen (de ene keer koopt zij ze en dan ik). Scheelt toch weer.

ik laat de auto staan als enigzins kan. hier in het dorp, gebruik hem nog alleen om het hondenvoer te halen omdat dat een baal van 15 kilo is en die kan in nie mannen op me fietsie. De tank halfvol doen heeft naar mijn idee geen effect want je blijft evenveel tanken. Wel zoveel mogelijk halen wat je nodig hebt en de aanbiedingen pakken, veel via marktplaats aanschaffen incl kleding voor de kiddies en mezelf. Speelgoed ook kijk eens op marktplaats vaak ziet er nog vrij aardig uit en ken je leuke dingen scoren... met zicht op 5dec. Toegevoegd na 3 minuten: ik tank trouwens tegenwoordig niet meer op de snelweg maar altijd ergens in een dorp scheelt je zo 6-8 ct de liter!

Ik bezuinig op brood. Sinds kort weet ik dat er ook brood is voor 49 cent, en dat is gewoon goed. Verder op bier. Goedkoop bier smaakt me net zo goed als bijv. Grolsch. Daar ik vele tientallen blikken per week nuttig, tikt dit aardig aan.

Ik ga tegenwoordig met de fiets naar de kroeg!

Ha, die SaSoeMa; Als er voor een particulier niets verandert aan zijn inkomen zie ik niet waarom die opeens zou moeten bezuinigen. Als ik merk dat het financiëel te zwaar wordt zou de duurste van onze twee auto's waarschijnlijk weg gaan en ofwel helemaal niet worden vervangen danwel door een goedkopere. Verder misschien minder aan vakantie's uitgeven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100