Ik ben voor 50% arbeidsongeschikt. Nu krijg ik van mijn werkgever een nieuw contract voor 20 uur aangeboden met een lager salaris. Kan dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Wanneer je geen vast contract hebt en deze dus af zou lopen dan kan je baas dit inderdaad doen. Ook zou hij je contract niet kunnen verlengen, maar als je een vast contract hebt kan dit niet zomaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er aan je bent 50% arbeidsongeschikt verklaard en waarschijnlijk voor de andere 50% aangewezen op een passende baan waarschijnlijk iets anders dan je tot nu toe deed. Als dat zo is dan kan je werkgever besluiten je niet meer in dienst te nemen of je een passende baan aan te bieden met een daarbij behorend salaris wat dus lager kan zijn.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij mag haar niet zpmaar ontslaan want hij heeft inspanningsverplichting. Ze werkt nu minder uur en hoort daarvoor hetzelfde loon te krijgen per uur.
ronron1212
12 jaar geleden
Als hij geen passend werk heeft kan hij haar ontslaan dus als er passend werk is maar dat ander werk is dan ze voor heen deed kan hij haar voor minder geld een baan aanbieden. Iemand die de WAO ingaat is wel degelijk afhankelijk wat haar werkgever voor haar of hem kan betekenen.
Klinkt alsof hij je wil ditchen. Je werkt nu minder uur, dat vindt hij misschien niet prettig. Als je hetzelfde werk doet dan mag hij je niet zomaar minder geld betalen. Je contract moet aangepast worden wb uren, maar dat hij van deze gelegenheid gebruik maakt en er minder loon tegenover zet riekt naar weg pesten. Ik hoop dat je lid bent van een vakbond, die vechten het voor je uit. Neem niet al zelf ontslag want dan ben je verwijtbaar werkeloos.