Wat met bankgaranties als je echt geld hebt?

Ik begrijp dat de overheid c.q de Nederlandse bank ergens voor garant staat. Echter als je miljoenen c.q miljarden hebt, met alle privileges die dat met zich meebrengt. Hoe behouden deze mensen hun geld? Ze zullen niet boor iedere ton een nieuwe rekening openen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus hoe regelen zij dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Mensen met "miljoenen en miljarden" hebben niet zo'n behoefte om steeds maar bankrekeningen te openen, en al helemaal niet om daar veel geld op te zetten. Van geld op de bank zetten gaan ze er alleen maar op achteruit omdat de rente lager is, dan de inflatie plus de vermogensrendementsheffing.

Mensen met heel veel geld investeren op andere manieren. Hun geld zit dan in aandelen, onroerend goed, of ze zijn gewoon mede-eigenaar ven een groot bedrijf. Ook zijn er rijke mensen die gezamenlijk een investeringsmaatschappij opzetten. Daar gaat dan hun overtollige geld naar toe.

Die armzalige paar ton op de spaarrekening wordt dan alleen maar gebruikt, om de wintersportvakanties en de nieuwe Ferrari te betalen.