Waarom moeten minderjarige kinderen in een nalatenschap altijd beneficiair aanvaarden ook als vantevoren bekend is dat de schulden hoger zijn?

Als beide ouders overlijden en er blijven minderjarige kinderen over, waarom moeten zij dan de nalatenschap beneficiair aanvaarden? Kunnen zij een nalatenschap niet direct verwerpen als ze weten dat de schulden vele malen hoger zijn dan de baten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

omdat minderjarigen niet met schulden mogen achterblijven!

op de pagina in de link wordt het erg goed uitgelegd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de link en de antwoorden

Andere antwoorden (1)

In zulke gevallen zal er iemand een vertegenwoordiger of curator die voor de minderjarigen zal beslissen of ze de erfenis verwerpen, als er schulden zijn mag dat namelijk