Bestaan er een instantie/bedrijf die een schuldeis opkoopt?

Ik ben opgelicht. Bij een rechtzaak is de oplichter zowel zakelijk als prive veroordeeld de schuld terug te betalen.
We hebben wat spullen in beslag laten leggen en laten veilen. Maar dat dekt bij lange na niet het schuldbedrag. Ik wil niets meer met die man te maken hebben, en heb gehoord dat er bedrijven zijn die een schuldeis afkopen. Kan iemand me wat meer vertellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit niet uit dat er bedrijven zijn die dat doen, maar alleen als er iets te halen is. Het lijkt er op dat dat hier niet het geval is, dus wie zou daarin willen investeren?
Desalniettemin wens ik je succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagsteller heeft het over beslag leggen, dus heeft waarschijnlijk al een deurwaarder ingeschakeld. Op mijn werk komt het ook regelmatig voor dat we het vonnis van de rechtbank hebben liggen en de wanbetaler (klant) gewoon moet betalen. Maar als het geld er niet is, dan krijg je het gewoon niet.

Antwoorden (1)

Nee die zijn er niet. Waar je mee in de war bent zijn bedrijven de het saldo van de debiteuren kopen van bedrijven tegen een bepaald percentage van de hoofdsom. Maar een niet te innen schuld kopen doet niemand.
ronron1212