Overgemaakt geld komt niet meteen aan. wat nu?

Ik heb vandaag rond half 7 geld over gemaakt naar de moeder van een vriendin van mij. Normaal als ik geld overmaak komt het gelijk aan, nu is dit niet het geval. Ik ben nu erg ongerust over mijn geld, het was aardig wat. Zij heeft ING en ik heb Rabobank.
Ik heb alles goed opgeschreven, maar achter de naam paste "te amsterdam" er niet achter. Dat was te lang, dus heb ik dat weggelaten. Zou dit het kunnen zijn? Ik denk het niet, normaal zet ik nooit de plaats erachter.
Zijn mijn zorgen normaal of is dit gewoon een normale situatie? dat het langer duurt? waar is mijn geld dan?

Toegevoegd na 4 minuten:
Op mijn rekening staat het al als afgeschreven

Toegevoegd na 1 dag:
Ondertussen (anderhalve dag later) is geld er nog steeds niet...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (7)

Duurt altijd tot minimaal 00;00, dat is de tijd dat de server alles doorvoert en uitvoert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk eerder dat het er morgen op staat,ook omdat het van ING naar een andere bank gaat.
Je kunt ook vast op je eigen rekening kijken of het al afgeschreven is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vergat ik erbij te vermelden, bij mijn eigen rekening is het inderdaad al afgeschreven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als alles klopt dan zal het morgen heus wel op haar rekening staan.
Ik zou me er niet ongerust over maken.
Je hoeft je geen zorgen te maken om je geld. Als je gels van ING naar een andere bank overboekt dan duurt het wel een dag of twee.
Ik stuur van de ING naar abnamro en dat duurt twee dagen.
Dun een beetje geduld in plaats van zorgen:))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar ik stuurde NAAR de ING, niet VANAF. (: Alsnog bedankt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dan duurt het een dag misschien wel twee. Heb ik ook ervaring mee. :))
Een overboeking van je ene rabobank-rekening naar een andere wordt dezelfde werkdag afgehandeld. Van Rabobank naar ING worden normale betaalopdrachten altijd de volgende werkdag bijgeschreven op de rekening van de begunstigde (in dit geval morgen dus).

Ik zou me er niet zo'n zorgen over maken. Voor de zekerheid kun je nog even checken of bij de afschrijving het juiste rekeningnummer staat (die van de moeder van je vriendin).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van de ene bank naar een andere bank duurt altijd langer. En geloof mij, ik heb hier heel wat ervaring mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al vaker geld hebt overgeschreven van de Rabobank naar een andere rekening dat kun je het best telkens het "adresboek" (bij de Raborekening) gebruiken en daarin de rekeninggegevens ingeven. Als dat eenmaal goed is ingevoerd en goed is gegaan, dan hoef je nooit meer die rekeninggegevens handmatig in te geven. Dus geen mogelijkheid meer van invoerfouten.

Als ik van een Rabobankrekening naar een INGrekening geld overmaak dan zit er een dag tussen.
Ik betwijfel of het geld van de Rabo eerder direct op de INGrekening stond, tenzij het een spoedoverboeking was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal staat er nog wel eens een sterretje* achter op de regel.Dan betekend dit dat het in behandeling/gereserveerd is en kan het enkele uren duren voor dat zij het op haar rekening heeft.