Is een voicemail inspreken rechtsgeldig als je daar geen reactie op ontvang??

Bedrijf X geeft aan de voicemail te hebben ingesproken tbv een afspraak, ik heb de voicemail niet ontvangen maar krijg nu een rekening voor het niet verschijnen op de afspraak.. Is een voicemail inspreken rechtsgeldig als je daar geen reactie op ontvang??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Naar mijn weten is een voicemail niet rechtsgeldig. Ik heb vroeger een keer hetzelfde aan de hand gehad. Ik werkte voor een detacheringsbedrijf en zat zonder opdracht. Nu had mijn accountmanager bij mij de voicemail ingesproken dat ik de volgende dag moest beginnen ergens. Die had ik dus niet gekregen. Vervolgens werd ik dus de volgende dag gebeld waarom ik niet op de afspraak was gekomen. Ik heb ze toen even haarfijn duidelijk gemaakt dat de afspraak niet duidelijk is gemaakt als een voicemail word ingesproken. Ze kunnen immers niet bewijzen dat ze de juiste voicemail hebben ingesproken. Want ze hebben je niet aan de lijn gehad. Dus voor een rechter heeft dit geen enkele rechtsgeldige waarde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal juist! Dit is niet rechtsgeldig want ook is geen sprake van een wederzijds mondelinge afspraak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor jullie reacties, ga hier mee verder!!

Andere antwoorden (1)

Het is als met het verzenden/niet ontvangen van een brief. Het risico van het niet ontvangen door de geadresseerde ligt bij de verzender.