Ja. In eerste instantie krijg je post van de deurwaarder waarin hij je verzoekt geld over te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja: zie het maar als de laatste kans om te betalen!
Onderstaand is van een groot artikel. Erg de moeite waard om eens door te lezen. Het gaat over incassobureaus en deurwaarders (zie bron)

en deurwaarder heeft een wettelijke status en is aan allerlei wettelijke regels gebonden. Een deurwaarder kan beslag leggen op uw loon, uitkering en bezittingen. Maar vrijwel altijd is daar een vonnis van de rechter of kantonrechter voor nodig. Ook mag hij andere maatregelen nemen om u te dwingen te betalen. De kosten die hij in rekening brengt zijn wettelijk vastgelegd.

Krijgt u een brief of komt de deurwaarder bij u langs, reageer dan altijd. Informeer of de deurwaarder optreedt als deurwaarder of als incassobureau. Als u bezoek krijgt van de deurwaarder betekent dat meestal dat er al een uitspraak (vonnis) van een rechter ligt. Vraag om een kopie van dat vonnis, want alleen een deurwaarder mag het vonnis ten uitvoer leggen. Wist u niet dat er een proces liep bij de rechter? Het kan zijn dat een schuldeiser met uw oude adres werkt. Dat is een veel voorkomende reden dat post - dus ook die van de deurwaarder - u niet bereikt. U bent zelf verantwoordelijk voor registratie van de juiste adresgegevens in de Gemeenschappelijke Basis Administratie (GBA). het kan ook zijn dat er sprake is van naamsverwarring of een grote communicatiestoornis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat mag wel, maar je bent niet verplicht om ze binnen te laten. Dit weten niet veel mensen, omdat ze vaak vrij intimiderend te werk gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier een link wat wijst naar een stukje nieuws over een deurwaarder. Het is dan wel van 2007 maar ik neem aan dat er nu weinig tot zelfs geen verschil is tussen de rechten en plichten van de deurwaarder.

http://www.geldenrecht.nl/artikel/2007-12-05/help-de-deurwaarder-staat-voor-de-deur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je kan een Deurwaarde of Deurwaarder geld betalen. Iedereen die geld van je wilt kan je trouwens geld betalen......Echter zou ik iemand die zich voordoet als Deurwaarde niet serieus nemen.
12 jaar geleden
Ik denk dat je bedoelt of je aan de deurwaarder, als hij aan de deur komt, geld mag betalen in plaats van hem je spullen te laten noteren voor eventuele latere verkoop ter voldoening van de schuld waarvoor hij komt.
Ja, dat kan. Je kunt hem in klinkende munt betalen, om een beslaglegging en eventuele openbare verkoop te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is uiteindelijk toch altijd de bedoeling dat de deurwaarder, op welke manier ook, geld te pakken krijgt om schuldeisers te vergoeden.

Indien je de deurwaarder met geld betaalt dan vrijwaar je in vele gevallen tijdelijk de inbeslagname van goederen. Tenzij je het té ver hebt laten komen en de schuldeisers niet meer open staan voor een aflossingsplan.
Doch vooraleer het zover is moet je al heel lang verzaakt hebben aan de financiële plichten.

Hopelijk heb je iets aan dit antwoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kun je een deurwaarder geld betalen; dat is juist wat hij wil.