Mag je namaak horloges bestellen uit China?

Ik wil ze graag doorverkopen.

Toegevoegd na 12 minuten:
ikke heb zelf al dIe site www.chinesewebwinkels.nl gevonde op twiter.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de site die jij geeft staat met vette letters: LET OP: Het importeren van namaak producten is verboden.

Antwoorden (2)

Nee, je mag deze niet invoeren. Je mag wel, voor eigen gebruik maximaal 3 nep horloges zelf meenemen uit het buitenland. Doorverkopen mag nooit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.
En zeker niet doorverkopen als echt.
Maar dat weet jij ook wel.
Gezien je tag "illegaal".

Nep en namaak.

Vanuit Azië worden regelmatig namaak c.d’s, games, d.v.d’s, speelgoed en namaakkleding naar Nederland gesmokkeld. Soms zijn deze dingen zo goed dat je amper ziet dat het namaak is.

Waarom zijn die namaak artikelen eigenlijk verboden?

Als je sportschoenen van een duur merk koopt weet je zeker dat ze van goede kwaliteit zijn, bij een nepmerk is dat nog maar de vraag.Meestal zien ze er goed uit maar is de kwaliteit slecht, als jij die dan hebt gekocht en ze gaan stuk wil je die niet meer hebben van dat merk en je vrienden ook niet meer.Hierdoor verliest de merkschoen zijn goede naam , en dat kost veel geld. Handel uit Azië wordt daarom altijd goed in de gaten gehouden door de Douane. Zo beschermen ze de kopers en de merken.

Toegevoegd na 8 uur:
Op de site die jij geeft staat met vette letters:

LET OP: Het importeren van namaak producten is verboden.