Als ik een brutoloin van 2300 ontvang wat zou er netto overblijven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er gaat 37% van dat bedrag af.Dus netto houd je €1449,= over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Arie, dit lijkt me gewoon een antwoord...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is gewoon een reactie

Antwoorden (3)

Van een brutoloon gaat er 1/3 naar de belastingen, je houdt van 2300€ ongeveer 1500€ over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
Hier wordt geen rekening gehouden met de voor iedereen van toepassing zijnde loonheffingskorting. Circa € 6500 op jaarbasis 'belastingvrij'
Als je hier wel rekening mee houdt, houd je rum € 1700 netto over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar het niet te zeggen is of vraagsteller wel in aanmerking komt voor enige heffingskorting dien je uit te gaan van de maximale belasting.
Het ligt aan je leeftijd, aan je leefsituatie, maar je houdt dan ongeveer € 1700,- over.
Bij Intermediair.nl kun je precies berekenen wat er netto overblijft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon een bruto - netto calculator op deze vraag loslaten.
Bruto invullen: € 2300. Netto: 1710,92 (rekening houdend met de heffingskortingen)

Toegevoegd na 7 minuten:
Er zijn verschillende calculators waarmee je de bruto-netto looncheck kunt uitvoeren. Zie ook antwoord hierboven.

Een wat uitgebreidere bruto-netto check geeft de bekende site berekenhet.nl Dan kan je invoeren of er loonheffing plaatsvindt over je 1e baan (met loonheffingskorting) of over je 2e baan (zonder loonheffingskorting).
Zie: http://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/nettoloon.html
fisbel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt helaas geen rekening houden met enige heffingskorting daar je niet op de hoogte bent van de prive omstandigheden van de vraagsteller.
fisbel
12 jaar geleden
Nee, vandaar mijn uitbreiding hierboven met de bruto-netto check van berekenhet.nl / Dan kan TS kiezen uit: loon met heffingskorting (lijkt me het meest waarschijnlijk gezien de € 23.000 inkomten) en loon zonder heffingskorting (minder waarschijnlijk in deze situatie)