Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij welke instantie kan je terecht als je er financieel echt niet meer uitkomt ? ( door 3 maanden wachten op een uitkering )

Mijn schoonzusje wacht nu al 3 maanden op de uitbetaling van haar wij-uitkering. Op dit moment komt ze er echt niet meer uit , Heeft niks meer te eten. Heeft al die tijd haar rekeningen niet kunnen betalen.Dus problemen met incasso's . Gister had ze weer gebeld en ze zeiden van de uitkering dat het die dag over gemaakt zou worden. Vandaag belde ze weer en toen wisten ze weer van niks. Waar kan zij nu terecht om toch een klein beetje geld te krijgen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
772

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Behalve de optie van giften of leningen van vrienden of familie, of eventueel het tijdelijk verhogen van haar krediet bij de bank, denk ik toch dat de uitkerende instantie op dit moment de plaats is waar zij moet zijn. Is bekend bij de sociale dienst dat ze haar rekeningen niet meer kan betalen, en dat er problemen ontstaan hierdoor? Zo nee, dan zou ik dit zeker nog eens melden. In bepaalde gevallen kun je een voorschot krijgen, maar aangezien je meldt dat haar verteld is dat de uitkering zou worden overgemaakt, ben je dat stadium al voorbij, en lijkt het alleen spaak te lopen in de uitvoering.

Ik zou dus bellen naar de sociale dienst, eventueel langsgaan en aan de balie vragen of je misschien iemand kunt spreken hierover. Daarnaast zou ik - als ik haar was - alle instanties waaraan ik nog rekeningen moest betalen, afbellen en het verhaal uitleggen. Misschien kan ze uitstel krijgen van betaling, of kan er in elk geval een blokkade gezet worden op de aanmaningen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij bijstand.nu http://www.bijstand.nu/feedback_formulier_23.html?gclid=CLzhu6WDp60CFQaHDgodV3w4nA
Hier kan zij een formulier invullen welke vertrouwelijk zal worden behandeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sociale zaken gemeentehuis.
Die mensen helpen je wel.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Wat ze ook kan doen is bij desbetreffende instantie een voorschot vragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding