Bestaat er een website waarin de jaarlijkse omzet van verschillende landen te zien is?

Ik ben benieuwd wat de jaarlijkse omzet van verschillende landen (zoals Verenigde Staten, China, Rusland, Duitsland, Turkije,...) is in zijn totaliteit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Op de site van The World Bank kun je een pdf (of Excel file) downloaden met het GDP (gross domestic product) van zo'n 190 landen: http://data.worldbank.org/data-catalog/GDP-ranking-table

Toegevoegd na 5 minuten:
PS: Aangezien je specifiek ook China noemt; deze lijst benoemt de GDP's van China, Hong Kong, en Macau apart. Deze twee laatsten zijn speciale gebieden binnen China en zijn lange tijd kolonies geweest (van de Britten en Portugezen, respectievelijk). Taiwan staat gek genoeg niet in de lijst. Het is dus onduidelijk of het GDP van Taiwan bij China inbegrepen is of dat het helemaal niet in de lijst is opgenomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omzet is een beetje vreemd begrip voor een land.

Maar cijfers zoals bruto binnenlands produkt zijn gewoon te vinden kan je zelfs op bijvoorbeeld wikipedia vinden. Een aardige site voor internationale gegevens is bijvoorbeeld die van het world-factbook van de CIA (zie link).