ben twee maanden geleden op eigen verzoek minder gaan werken wil dat nu terug draaien ivm ernstige priveproblemen. welk mogelijkheden zijn er?

zijn er rechten omdat minder uren per 1-11 in zijn gegaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Rechte zijn er niet je kunt alleen aan je werkgever vragen of je weer meer kan werken.
ronron1212
12 jaar geleden
Normaliter kun je niet zomaar weer meer gaan werken maar dat hangt van de regels af,werk je bij de overheid bv dan zal het misschien mogelijk zijn om dit toch terug te draaien,omdat het zo kort is nadat je minder gaan werken maar bij een gewoon bedrijf hangt het van de cao af en heb je denk ik althans minder kans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je dat het beste in een gesprek met je werkgever aan kunt kaarten. Wettelijk is wel vastgelegd dat je werkgever jouw verzoek om minder te gaan werken, moet honoreren (tenzij er zeer dringende reden zijn die dat onmogelijk maken), maar andersom is dat niet het geval. Ik zou het gewoon bespreken en uitleggen waarom je dat wilt, ja baas zit vast niet te wachten op een werknemer die vanwege privéproblemen niet goed in zijn vel zit, het is ook in zijn belang dat je jouw werkzaamheden goed uit kunt voeren.

Toegevoegd na 57 seconden:
ja baas = jouw baas
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even overleggen met je werkgever.
Jouw priveproblemen hoeven echt niet te betekenen dat jij je werk minder gaat doen, dat ligt eraan wat die problemen zijn.
Voor dat jij minder ging werken heb je al aangetoond dat jij die uren makkelijk kon maken.
Denk dat het wel afhankelijk is van je werkzaamheden of je baas je weer je oude uren laat werken.
Hij zal immers wel werk voor je moeten hebben.