Ja dat mag het loopt namelijk van rechtswegen af.
ronron1212
12 jaar geleden
Dat mag wel alleen kan het wel een reden zijn voor de werkgever om dat niet te doen.
In principe loopt een tijdelijk contract gewoon af of moet verlengt worden of iemand ziek is maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, dat mag best. Maar je mag niet ontslagen worden tijdens langdurige ziekte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je tijdelijke contract afloopt, kan je werkgever beslissen om dit niet te verlengen. Het maakt dan geen verschil of je ziek bent of niet.

Wanneer het aflopende tijdelijke contract niet verlengd wordt, zijn er twee mogelijkheden:
1. je bent nog ziek.
2. je bent hersteld.

1. Als je nog ziek bent, moet je werkgever je ziek melden bij UWV. Je hebt dan mogelijk recht op een ziektewetuitkering. Ben je op de einddatum van je contract langer dan zes weken ziek, dan krijg je van je werkgever een re-integratieverslag. Dit verslag moet je meenemen naar het spreekuur van UWV. Samen met jou bekijkt UWV wat er nodig is om weer aan de slag te kunnen.

2. Als je hersteld bent, kun je bij UWV Werkbedrijf een WW-uitkering aanvragen. Vanaf het moment dat je hersteld bent en ook wist dat je contract niet verlengd werd, moet je direct op zoek gaan naar ander werk. Een re-integratiebedrijf kan je daarbij helpen.
Pieter2011