Is het toegestaan dat ik om 22.30 uit een dienst kom, en om 07.00 weer moet beginnen?

Ik ben 18 jaar oud, werk in de gehandicaptenzorg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een maal in de week is dat toegestaan. Ik draai die dienst een maal in de week (23.00 en dan 7 uur weer beginnen) Heel erg vermoeiend maar helaas mag het dus wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had er namelijk een discussie over met een klasgenoot. Vermoeiend vind ik dit overigens niet. Bedankt voor je antwoord!
Ja, helaas mag dat. Als er 8 uur of meer tussen 2 verschillende diensten zit, dan mag je op deze manier ingeroosterd worden. In dit geval zit er 8,5 uur tussen je diensten, en is het dus toegestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat mag maar een x in de week. Of ik ben niet goed geinfomeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar durf ik geen uitspraken over te doen. Ik weet wel dat ik soms 2x in de week zo'n dienst had. (alleen stopten mijn werktijden pas om 23 uur, een half uur minder slaap dus)
Dat soort dingen staan in de arbeidstijdenwet.

Een keer per 7 dagen mag dat als de aard van het werk of de bedrijfsomstandigheden dit nodig maken, normaal gesproken moet de rustperiode minimaal 11 uur bedragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb ik dus de juiste info gekregen.