Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het toegestaan dat ik om 22.30 uit een dienst kom, en om 07.00 weer moet beginnen?

Ik ben 18 jaar oud, werk in de gehandicaptenzorg.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
724

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Een maal in de week is dat toegestaan. Ik draai die dienst een maal in de week (23.00 en dan 7 uur weer beginnen) Heel erg vermoeiend maar helaas mag het dus wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had er namelijk een discussie over met een klasgenoot. Vermoeiend vind ik dit overigens niet. Bedankt voor je antwoord!
Ja, helaas mag dat. Als er 8 uur of meer tussen 2 verschillende diensten zit, dan mag je op deze manier ingeroosterd worden. In dit geval zit er 8,5 uur tussen je diensten, en is het dus toegestaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dat mag maar een x in de week. Of ik ben niet goed geinfomeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar durf ik geen uitspraken over te doen. Ik weet wel dat ik soms 2x in de week zo'n dienst had. (alleen stopten mijn werktijden pas om 23 uur, een half uur minder slaap dus)
Dat soort dingen staan in de arbeidstijdenwet.

Een keer per 7 dagen mag dat als de aard van het werk of de bedrijfsomstandigheden dit nodig maken, normaal gesproken moet de rustperiode minimaal 11 uur bedragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb ik dus de juiste info gekregen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding