Hoeveel verdient een bestuursvoorzitter in de zorgsector gemiddeld per jaar in Nederland?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

"De zorgsector" is natuurlijk een breed begrip, maar feit is dat de salarissen volgens de Tweede Kamer te hoog zijn. Zo was het gemiddelde salaris van ziekenhuisbestuurders in 2010 € 240.208 (zie bron 1).
Inmiddels heeft de Tweede Kamer een grens aan de salarissen gesteld: vanaf 1 januari 2013 mag het salaris van een nieuw aangestelde zorgbestuurder niet hoger zijn dan 190.000 euro bruto, plus onkostenvergoedingen en pensioenbijdragen (bron 2).

Toegevoegd na 7 minuten:
Dit is de salaris Top 10 van 2008 van bestuurders in de gezondheidssector:

1. Stichting GGZ Oost-Brabant: € 307.404
2. UMC St. Radboud Nijmegen: € 282.420
3. Stichting Cordaan Groep: € 280.764
4. Stichting Medisch Spectrum Twente: € 266.145
5. Stichting Nijmeegs Interconfessioneel ziekenhuis Canisius-Wilhelmina: € 264.000
6. Maasstad Ziekenhuis: € 261.793
7. Stichting Zorggroep Noorderbreedte: € 258.439
8. Stichting zorggroep Zonnestraal Hilversum: € 257.040
9. Academisch Medisch Centrum (AMC): € 254.456
10. Academisch Ziekenhuis Maastricht: € 248.081.
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Dat heb je goed uitgezocht. Ongelooflijk zo'n lijstje. En dan staan al die jongens van b.v. woningbouwverenigingen er nog geeneens bij. De minister-president verdient 150.000 Euro. Je vraagt je af, hoe zo'n enorm verschil in vredesnaam is ontstaan.......niemand kan meer dan 3 biefstukken per dag eten lijkt me.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ja, zakkenvullers... Vaak als gevolg van de privatisering, want dat is volgens mij volledig uit de hand gelopen. Kijk maar eens naar energiebedrijven, corporaties, ov-bedrijven enzovoort. Echt schandalig!