ik ben kapster en mijn baas wil zaterdags langer open, tot 16.00 uur ipv tot 13.00 uur. zijn hier andere loonkosten aan verbonden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (6)

Ik denk het wel want als jij langer werkt (3 uur) hoor jij bij te krijgen wat je normaal aan 3 uur verdient
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wordt in ieder geval ca 3 uur extra betaald, maar je baas moet ook rekening houden met pauzes, evt toeslagen e.d. Zo kan het zijn dat je bijvoorbeeld weekendtoeslag krijgt, maar denk ook aan je verrekening met pauzes, etc.

Dus ja, je loon verandert - tenzij je de drie uur die je nu op zaterdag maakt anders bijvoorbeeld op woensdagochtend werkt. Maar je zult in je CAO moeten kijken of het feit dat het op zaterdag is, anders wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je baas langer open wil
omdat de omzet is gedaald.
Zo ja? dan zou je hem kunnen
helpen, en in overleg kijken als de
omzet aantrekt je als nog je achter
stallige salaris uitbetaald krijgt.
Het zijn moeilijke tijden en als jij je
baas kan helpen zou ik dat doen.
Zou natuurlijk vreselijk aardig van
je zijn en je baas zou hier mee in
zijn nopjes zijn.
het ligt er maar aan hoe de relatie
met je baas is.
Je baan houden is toch ook wat waard.
Succes
12 jaar geleden
Er zijn loonkosten aan verbonden, of die anders zijn is zo niet te zeggen. Of je op zaterdag tot 13:00 werkt of tot 16:00, zal in de hoogte van jouw uurloon waarschijnlijk niets uitmaken. Wel is het interessant na te gaan hoe het aantal uren dat jij werkt (per week) vastgelegd is (arbeidscontract, uitzendovereenkomst) en of het volgens een CAO is. In de CAO kun je terug vinden wat je rechten en plichten zijn. Als je die uren extra wilt werken, krijg je 3 uur meer salaris, maar het kan ook dat je baas die 3 uren wil compenseren met 3 uren minder op een andere dag in de week. Daar kan natuurlijk wel verschil in zitten: in veel CAO's is vastgelegd dat je op uren, buiten de "normale" uren (dus op zaterdag, 's- avonds, 's-nachts, zon- en feestdagen) een hoger uurloon hebt. Als je baas je iedere week 3 uur meer wil laten werken, zal het arbeidscontract aangepast dienen te worden, anders zijn het overuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
En altijd maar weer die arbeids contracten
Is het ook niet eens leuk om je baas te helpen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe niet anders dan mijn baas helpen, maar wat heeft dat met een arbeidscontract te maken? Ik zie het verband even niet Burgos.
p14 van de cao (http://www.salaris-informatie.nl/images/stories/CAO/kappers/CAO_kappersbedrijf_2010-2011.pdf) geeft aan dat zondagen buiten de reguliere werktijden vallen, en dat je daar 25% toeslag voor krijgt. Zaterdagen zijn onderdeel van de normale werkdagen voor kappers. Hier krijg je dus je reguliere vergoeding voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, zaterdag is een normale werkdag. Je verdient dus wel drie uur meer, maar tegen je normale tarief. VOor de zondag zou dat anders (kunnen) zijn (geen idee of voor winkels zondag inmiddels ook een normale dag is geworden, maar ik denk het nog niet) want dan is het 'overwerk', maar structureel op zaterdag werken is in een kapsalon normale 'doordeweekse' werktijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Goed zo
zaterdag werken voor een
kapster is dood normaal!!