Hoe zit het met terugbetalen van studiefinanciering?

In 2009 mocht je niet meer dan € 13.215,83 verdienen. Ik heb 13.467,00 verdiend. In dat studiejaar heb ik 11 maanden studiefinanciering ontvangen (in augustus niet), omdat ik ben veranderd van Hogeschool.

Binnenkort ontvang ik een vordering. Hoeveel zal ik ongeveer moeten terugbetalen? Is dit het bedrag wat ik teveel heb verdiend? Of wellicht de laatste maand studiefinanciering (eigenlijk had ik het toen moeten stopzetten)? Speelt het nog mee dat ik in totaal 11 maanden studiefinanciering heb ontvangen?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groeten en alvast bedankt!

12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je krijgt zeer waarschijnlijk een vordering voor de laatste maand studiefinanciering, gegeven dat je in december het meerdere over 13.215,83 verdiend hebt. Dit is de studiefinanciering en een extra bedrag rond de tachtig euro (in 2010 was het €83,87 per maand) voor je studenten ov-kaart.

Dat je in augustus geen studiefinanciering hebt ontvangen telt niet mee, helaas. Alleen als de onderbreking aan het begin of het eind van het kalenderjaar gelegen heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fisbel
12 jaar geleden
De terugbetaling is dus (13467 minus 13215,83) + 1 maand OV-kaart + rente over deze bedragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet helemaal correct, de terugbetaling is de gehele maandbetaling plus de ov kaart plus rente. Het gaat dus niet over het bedrag dat je teveel betaald hebt, maar over het bedrag dat je teveel ontvangen hebt vanaf de maand dat je over die grens heengegaan bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correctie: Het gaat dus niet over het bedrag dat je teveel verdiend hebt, maar over het bedrag dat je teveel ontvangen hebt vanaf de maand dat je over die grens heengegaan bent.
fisbel
12 jaar geleden
■Je moet het bedrag terugbetalen dat je boven de grens van € 13.215,83 hebt bijverdiend. Nielx: zo staat de informatie op de site. Hierbij telt het verzamelinkomen Box 1, 2 en 3. Kan gelijk zijn aan bruto inkomen, maar hoeft niet. TS heeft een € 250 teveel verdiend. En moet dit bedrag terugbetalen (+ 1 maand OV + rente) Kunt u mij het verschil uitleggen tussen uw corrigerend antwoord (vanaf de maand dat je over de grens heengegaan bent /??) en mijn reactie / antwoord hierboven. Maw: ik begrijp de correctie niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fisbel: je hebt gelijk!