Moet je belastingen betalen op de som dat je wint bij de lotto?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij prijzen boven de 454€ wordt er 29% kansspelbelasting ingehouden door de Lotto en wat veel mensen vergeten is de inkomensbelasting aan het eind van het jaar. Hoeveel dat is weet ik niet precies.

Het beste antwoord

Nee, de kansspelbelasting is er al vanaf en wordt door de Lotto afgedragen.
Inkomstenbelasting is over de prijs of het bezit van het geld in het jaar van ontvangst niet verschuldigd.
Als je het geld opmaakt of wegschenkt voor 1 januari daarna hoef je het daaropvolgende jaar daarover ook geen inkomstenbelasting te betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, kansspel belasting en aan het eind van het jaar inkomensbelasting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent nog iets vergeten. Zie reactie hierboven van ebsentia of jij even op http://financieel.infonu.nl/belasting/17920-de-belastingdienst-hoe-hoog-is-de-kansspelbelasting.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan het eind van het jaar van ontvangst is m.i.v. 2011 geen inkomstenbelasting verschuldigd.
De Lotto houdt zelf de kansspelbelasting in op de prijs die je verdient, als die prijs meer is dan 454 euro.
De kansspelbelasting is 29%. Dus stel je wint een prijs van E 1000. Dan krijg je op je rekening een bedrag van E 710.
Daarnaast heb je te maken met de inkomstenbelasting, waarbij gekeken wordt naar het geld dat je op bankrekeningen, etcetera hebt staan. Als je boven een bepaald bedrag komt, dan betaal je ook hier belasting over. Dit percentage is 1.25% over het bedrag boven de grenswaarde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het percentage inkomtenbelasting in box 3 is niet 1,25%.
Het is 30% van het standaard rendement van 4 % is 1,2 %
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk, ik had het even snel uit mijn hoofd gedaan.
Ja bij Lotto bijna altijd in Nl niet als er bij staat belasting vrij .de staats loterij is meestal belasting vrij succes en denk aan je nieuwe vrienden :)