Is het mogelijk om bij een kinderdagverblijf te werken met ervaring uit de Pabo opleiding?

Ik ben erachter gekomen dat de Pabo toch niet bij mij past, echter vind ik het werken met kinderen wel erg leuk. dus nu is mijn vraag of ik met een halfjaar Pabo ervaring kan gaan werken in een KDV?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Om te werken op een kinderdagverblijf zijn er de nodige papieren nodig. Wanneer jij de pabo opleiding afgerond zou hebben zou jij direct aan de slag kunnen op een kinderdagverblijf. Mogelijk dat je dan een kleine bijscholing krijgt bij bepaalde onderdelen. En het behalen van je 'ehbo bij kinderen' diploma is verplicht.

Als ik het goed begrijp, heb jij jouw diploma van de Pabo niet behaald. In dat geval kan jij niet zomaar aan het werk op een kinderdagverblijf. Heb jij al een MBO opleiding?! Indien jij geen opleiding hebt afgerond in deze richting dan zul jij waarschijnlijk de opleiding MBO niveau 2, zorg en welzijn moeten volgen. Deze kan verkort uitgevoerd worden, in zo'n tien weken, wanneer jij de specifieke versie volgt voor het werken op een kinderdagverblijf. Deze wordt voor een laag bedrag (rond de tweehonderd euro) aangeboden. Dit is grotendeels een thuis studie.
Uiteraard moet je ook nu het 'ehbo voor kinderen' diploma gehaald hebben.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de info!

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat een half jaar ervaring te weinig is. Er zijn wel vacatures voor KDV's waar ze een pabo-diploma goedkeuren.