Wat betekend begroting?

Ik weet dat het met een financieel iets te maken heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is een schatting van de inkomsten en de uitgaven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoelen ze dan met %en in begroting?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met % bedoelen ze hoeveel een bepaalde uitgave of inkomst tov de vorige begroting is veranderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het inventariseren/berekenen van inkomsten en uitgaven. Aan de begroting koppelt men het budget, de norm waaraan de prestaties worden getoetst. Men bekijkt hierin ook naar de gegevens van vorige jaren,en kijkt tevens naar veranderingen die kunnen gaan plaats vinden.

Andere antwoorden (2)

Een begroting is een samentelling van bedragen, die leiden tot een eindtotaal, op basis waarvan je een beslissing neemt.

Je hebt het vast zélf al een gedaan, zonder het te weten.
Als je op vakantie wilt, zal je vakantiebestemming afhangen van de volgende vragen ( en bedragen ):
- Hoeveel vakantiegeld krijg ik ongeveer?
- Hoeveel leg ik er zelf bij?
- Wat kost het appartement / huisje / tent aan huur?
- Hoe lang wil ik gaan? ( hoe langer, hoe meer huur )
- Wat kost het transport naar de bestemming?
( vliegtuig/auto/bus )
- Wat wil ik per dag opmaken?

Als je de antwoorden op de vragen weet, en je kunt het betalen, heb je een begroting gemaakt van je volgende vakantie op basis waarvan je beslist wat jouw bestemming zal zijn! =)

Een rijksbegroting bijvoorbeeld is een staat van te verwachten inkomsten en uitgaven van het rijk , op basis waarvan de regering besluiten neemt.

Groeten!
Pahnoramix
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een begroting betekend een schatting maken van alle kosten en opbrengsten. Stel je bouwt een schuur en je gaat de kosten begroten dan tel je de prijs van alle bouwmaterialen bij elkaar op. Daar komen dan nog de loonkosten van de metselaar en dakdekker bij enzovoort. Zo maak je een begroting wat het totaal gaat kosten. Het is eigenlijk een synoniem voor schatting