Mijn ex betaald geen kinderalimentatie meer en LBIO kan niks meer bij hem innen omdat alles op naam staat van zijn nieuwe vrouw, wat kan ik nog doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

met op naam staan heeft het niet veel te maken. blijkbaar is je ex zo arm dat hij niets heeft, en van een kale kip kan je niet plukken, of er zijn schuldeisers die je voor zijn.

een andere oorzaak is geen reden om geen alimentatie te betalen.

aangezien je ex ook plichten heeft zal hij aan moeten tonen dat hij zich om welke reden dan ook niet aan zijn plichten kan houden.

een uitspraak als 'alles staat op naam van zijn nieuwe vrouw' is dan ook geen reden om het hierbij te laten, zowel voor jou niet als voor de LBIO niet.

ik zou dus wat meer info vragen hoe de vork nu werkelijk in de steel zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad Euca. Ik denk niet dat 't zo simpel is als dat hier wordt gesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat is het ook niet maar veel mensen zien door de bomen het bos niet meer dus kan het me wel voorstellen dat het zo opgevat kan worden, en men denkt dat men met de rug tegen de muur staat. maar goed, er is wat meer info van belang om een een duidelijk antwoord te geven, dus het lijkt me hoog tijd voor de vraagsteller om deze op te vragen of boven tafel te krijgen. misschien heeft de vraagsteller een toevoeging (bewijs van onvermogen) voor een advo en er wat meer druk op te zetten. zij en haar ex hebben afspraken gemaakt welke zijn vastgelegd (deze zijn er anders kan de LBIO ook niets doen) de ex heeft de verantwoording om dit aan te geven en ook aan te tonen dat dit niet haalbaar is en kan een verzoek indienen tot herberekening van de alimentatie (maar ook dit gaat niet zo makkelijk) dan is er nog een optie: incassobureau welke elke burger in kan schakelen (kan deurwaarder worden en vervolgens mogelijk beslaglegging) maar goed, de info is ietwat beknopt ;-)
ex komt hier in ieder geval niet makkelijk omdat alles op naam staat van de nieuwe vrouw, dat is 1 ding wat zeker is.
Laat het LBIO regelmatig het inkomen e.d. van je ex checken. Als de opdracht na 2,5 jaar naar jou retour komt omdat er niet betaald kan worden, moet je zelf zorgen dat de vordering niet verjaart. Vraag even bij je contactpersoon na wanneer jullie zaak verjaart.