Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het verschil tussen SKU en EAN codes en welke moet ik gebruiken in een webwinkel?

Goedenmiddag.
Ik werk bij een startende webwinkel, waar de producten Fairtrade gecertificeerd zijn. Voor hun systeem hebben wij EAN codes nodig, welke wij dus moeten aanvragen. Bij het invoeren van de producten op de website (magento) kan je een SKU invullen. Ik vraag me nu dus af wat het verschil precies is tussen een SKU en een EAN code, en welke van deze 2 wij moeten gebruiken in de webwinkel (of wellicht allebei?)
Alvast bedankt!

Dominique

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een beetje google-werk gedaan voor je:

SKU : Stock Keeping Unit ; kan ieder willekeurig nummer zijn welke jij in je artikeladministratie koppelt aan een willekeurig product.
EAN : European Article Number ; wordt wereldwijd toegepast als artikelcodering in winkels ten behoeve van kassa-afhandeling en voorraadadministratie

Verschil: zie boven --> eigen artikelcodering vs. wereldwijde standaard.

Welke gebruiken?. Ik zou de artikelen omnummeren naar de EAN-codering zodat ik een match krijg met mijn database. Doe je dat niet dan krijg je inderdaad een systeem waarin je met 2 artikelcoderingen moet werken, lijkt me dubbel en onnodig werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding