Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe geef ik een workshop? Waar begin ik mee? Waar let ik op? en zo verder..

Het gaat om wat basisinformatie. Internetadressen met workshops workshop geven heb ik al gezien ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Workshop over wat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Workshop over wat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe je dat als ZZP-er of voor je baas, 1 onderwerp of meer en welke. Marktonderzoek gedaan? Heb je er een speciale ruimte voor waar mensen moeten komen of kun je reizen?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ten eerste, een workshop workshop geven, de ironie.

Het belangrijkste wat je nodig hebt om een workshop te geven is natuurlijk een onderwerp. Waarover ga je je workshop geven?
Daarna wil je globale info over dat onderwerp geven. Geef je een workshop schilderen? Laat een kort filmpje zien over een beroemde schilder, hoe hij het deed.
Vervolgens ga je bezig. Het moet geen scholing zijn. Om maar even bij de schilderworkshop te blijven, ga schilderen. Een belangrijk iets is om mensen de vrijheid te geven te doen wat ze willen, maar wel serieus bezig zijn. Bij tieners moet je oppassen dat ze zich wel aan de opdracht houden.
Daarna moet je altijd eindigen met presenteren. Laat iedereen zijn werkt presenteren, waarom hoe en wat.

Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

om een goede workshop neer te zetten kun je ht beste de 5w+1xh vragen gebruiken. Dus wie wat waar wanneer waarom en hoe. Want voor wie is de workshop bedoelt? Heb je een bepaalt doelgroep? Wat voor workshop ga je geven en wat wil je gaan vertellen / laten zien / laten maken etc. Dit kun je vaststellen dmv je doelgroep. Hoe wil je het gaan presenteren? Neem je iets of iemand mee enz. Enz. Ik neem aan dat je de rest zelf wel kunt invullen. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding