Zijn er instellingen die verschillende leningen afkopen, zodat je aan één instelling hoeft te betalen?

Ik heb 2 schulden lopen, bij de overheid en de bank. Beide scchulden bedragen samen +/- 18000. Ik vroeg me af of ik deze 2 leningen kan laten afkopen door 1 instelling zodat ik een zo laag mogelijk maandelijks bedrag kan aflossen? Graag jullie advies

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kunt met de bank praten over het oversluiten van beide leningen. Waardoor je nog maar een lening overhoud.
ronron1212
12 jaar geleden
Als je inkomen toereikend is en je hebt geen BKR vermelding is dit mogelijk. Ga niet naar de bank want die trekken je een poot uit door de hoge rente. Ga naar een assurantie adviseur en laat hem je meerdere voorstellen doen vwb de rente en bijbehorende voorwaarden zoals wel of geen kwijtschelding bij overlijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Er is sprake van 2 leningen dan sta je bij de BKR geregistreerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
RvH, bedoelt waarschijnlijk een negatieve BKR-registratie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel inderdaad negatieve registratie zoals bijvoorbeeld A (achterstand gehad) A3 (achterstand met schuldsanering) en zo verder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een bkr vermelding heeft iedereen die een lening heeft. Zelfs het bedrag dat je rood mag staan op je betaalrekening wordt vermeld.
Ga naar een gemeentelijke kredietbank. Die berekent een lage rente voor het saneren (samenvoegen) van je schulden.