Je kan een samenvatting maken of van elk stukje tekst voor jezelf vragen maken, dus uit elke alinea haal je 1 vraag. Dan ga je daarna proberen uit je hoofd de vragen te beantwoorden. Als dat niet lukt ga je het opzoeken in het boek. Dan lees je het opnieuw allemaal door en probeer je later de vragen weer te beantwoorden.
Ik maak het liefst samenvattingen, door het opschrijven leer je. Ik heb een keer een samenvatting gemaakt, daarna niks meer aan het vak gedaan en ik had een 9,3
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Oefenen, oefenen, oefenen. Door alleen de stof oppervlakkig door te lezen, zal je het nooit helemaal begrijpen. Maar dat geld voor ieder vak. Probeer veel te oefenen, probeer verbanden te leggen tussen verschillende begrippen.

Ook kan je anderen de stof overhoren of een samenvatting maken, dat helpt ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ja maar hoe dat is eigenlijk de vraag!
Zoek de diagnostische toets in je boek op en maak die. Bekijk je fouten en oefen nog wat extra. Als je geen d-toets hebt kun je de oefenopgaven nog een x maken. Voordat je begint aan de oefenopgaven of d-toets; zorg dat je de theorie goed hebt geleerd. En kijk daarna of je deze ook goed hebt toegepast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door het eerste te lezen, samenvatting maken, daarna opzeggen en daarna is het best dat je iemand (mama, papa, broer, zus,... wie dan ook) vraagt om je op te vragen. En als herhaling kan je het nog een paar keer na lezen. (Dit doe ik bij elke toets en ik sta gemiddeld wel redelijk hoog)

Toegevoegd na 1 minuut:
Eerst*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd samenvatten, wat bij mij goed helpt is het aan iemand anders uitleggen, die moet dan ook vragen blijven stellen, zo denk je er echt goed overna.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door momenteel véél naar het nieuws te luisteren. De economen hebben 't druk deze dagen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de begrippen vaak te lezen en bespreken/laten overhoren. De formules toepassen op vragen uit boeken/toetsen en zelf bedachte berekeningen. Door deze veel toe te passen ga je het begrijpen en wordt het eenvoudig bij alle soortgelijke opgaven toe t er passen.