Hoe kan je het beste economie leren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je kan een samenvatting maken of van elk stukje tekst voor jezelf vragen maken, dus uit elke alinea haal je 1 vraag. Dan ga je daarna proberen uit je hoofd de vragen te beantwoorden. Als dat niet lukt ga je het opzoeken in het boek. Dan lees je het opnieuw allemaal door en probeer je later de vragen weer te beantwoorden. Ik maak het liefst samenvattingen, door het opschrijven leer je. Ik heb een keer een samenvatting gemaakt, daarna niks meer aan het vak gedaan en ik had een 9,3

Oefenen, oefenen, oefenen. Door alleen de stof oppervlakkig door te lezen, zal je het nooit helemaal begrijpen. Maar dat geld voor ieder vak. Probeer veel te oefenen, probeer verbanden te leggen tussen verschillende begrippen. Ook kan je anderen de stof overhoren of een samenvatting maken, dat helpt ook.

idd samenvatten, wat bij mij goed helpt is het aan iemand anders uitleggen, die moet dan ook vragen blijven stellen, zo denk je er echt goed overna.

Door momenteel véél naar het nieuws te luisteren. De economen hebben 't druk deze dagen.....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100