Is er een andere mogelijkheid dan het doen van onderzoek om af te kunnen studeren aan een Hbo opleiding?

Beste allemaal,

Ik heb alles gehaald van mijn Hbo opleiding Small Business & Retail Management, behalve het afstuderen. Nu loop ik er heel erg tegen aan dat ik een enorme hekel heb aan het doen van onderzoek (enqueteren, diepte-interviews e.d.) en ook om zo ellendig lang achter een computer te moeten zitten.

Weet iemand of er geen alternatief is, zodat ik toch een Hbo diploma kan halen? Ik wil het uiteraard wel eerlijk doen (geen diploma kopen, iemand anders mijn scriptie laten schrijven o.i.d.).

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een herkenbaar probleem... Mijn ervaring is dat er zo veel verschillende vormen van onderzoek zijn dat er altijd wel iets bij zit waar je wèl met plezier aan zult werken. Ik gebruikte voor mijn afstuderen een boek waarvan ik de titel en auteur helaas vergeten ben. Daar stonden veel variaties in en ik vond een manier om mijn afstuderen op prettige wijze te voltooien. Voor mij was dat kwalitatief onderzoek. Maar er zijn binnen kwalitatief en binnen kwantitatief onderzoek ook nog veel verschillende vormen, dus ook vast wel iets wat jou aanspreekt.
Zoek eens in boeken over onderzoek of op internet. Veel succes en hopelijk ook plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij de hbo opleiding die ik doe is het ook mogelijk om een afstudeer stage te doen. Het is hierin dan de bedoeling dat je bij een bedrijf een project doet, wat niet per se onderzoek hoeft te zijn.
Ongetwijfeld is er binnen het kader van jou opleiding ook wel een mogelijkheid om iets dergelijks te doen.
Ik zou zeggen vraag dit even na op school bij je decaan/studiebegeleider