Een schuldsanering middels de Wsnp duurt normaal gesproken drie jaar, met een maximum van vijf jaar. Gedurende deze tijd moet de saniet leven van het absolute sociale minimum (het zgn. Vrij Te Laten Bedrag). Al het meerdere dat de saniet verdient wordt op een bankrekening van de bewindvoerder gestort, de boedelrekening. De saniet moet zich inspannen om zo veel mogelijk geld voor zijn schuldeisers te verzamelen. Dit kan dus ook een baanwisseling of verhuizing naar een goedkopere woning inhouden. Uiteraard zal het vermogen van de saniet worden geliquideerd. Dit houdt in dat dingen die waarde hebben, zoals auto's, caravans of dure plasmatelevisies, moeten worden verkocht.

Dit is dus een rekening waar jouw geld op terecht komt maar waar je zelf niet meer bij kan want de bewindvoerder beheert de rekening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In geval van een overlijden dan opent of wijst de executeur een rekening als boedelrekening aan

Eén bankrekening op naam van de overledene gebruikt u als boedelrekening. Had de overledene meer bank- of girorekeningen, dan laat u alle saldi overboeken naar deze ene rekening. Alle andere rekeningen heft u op. Na het overlijden gaan alle betalingen en uitgaven voor de overledene via deze boedelrekening.