Mijn man is failliet verklaard, we zijn op huw.voorw. getrouwd. ook ik en onze kids staan nu op straat. mag dit? hebben wij dan geen recht?

alle bezittingen van mij en de kids zijn opgeslagen en ik mag op korte termijn grof geld betalen om dat terug te krijgen. ik ben niet failliet !!

Toegevoegd na 15 minuten:
Heb verschillende advocaten benaderd. Het mag niet zeggen ze, maar het gebeurd gewoon. De curator heeft maling aan alles.Ze adviseren een civiele procedure, maar dat duurt te lang voor mij

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jeetje suuk6

Antwoorden (4)

jemig dat is schrikken... Maar kan maar 1 advies bedenken... Bel direct morgen een advocaat. Succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ZONDER huwelijkse voorwaarden getrouwd zou zijn, dan zou je met je partner in principe alle bezittingen én schulden delen. Je zegt dat je MET huwelijksvoorwaarden getrouwd bent. Als jullie huwelijksvoorwaarden hebben opgesteld waarbij de schulden en bezittingen gescheiden zouden blijven, dan kunnen en mogen ze niet op jouw bezittingen aanspraak maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huwelijkse voorwaarden is huwelijkse voorwaarden.. In principe mogen ze niet aan jouw deel komen. Maar ik heb dan ook géén idee wie 'ze' zijn..
Sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huwelijkse voorwaarden zijn geen vast 'pakket' van maatregelen, maar persoonlijke onderlinge voorwaarden - meestal uitzonderingen op de gemeenschap van goederen uit een standaard huwelijkscontract - waarin jullie onderling kunnen hebben afgesproken dat niet beide partners hoofdelijk verantwoordelijk zijn voor tijdens het huwelijk gemaakte schulden. Daar zou je dus in eerste instantie je huwelijkscontract op na moeten kijken, en naar alle waarschijnlijkheid heb je daar zeker ook een advocaat bij nodig.

Wat je onderling afspreekt hoeft echter niet altijd direct rechtsgeldig te zijn, bijvoorbeeld in het geval dat je wel samen een financiele huishouding voert. Je recht hebben is helaas niet altijd het hetzelfde als je recht automatisch krijgen. Vermoedelijk is daar inderdaad een civiele procedure voor nodig, met alle ellende van dien.

Ik wens je in elk geval heel veel sterkte.