Hoe neem je geld op van je DSB-rekening als je in het buitenland bent?

Een vriendin met een DSB-rekening zit in het buitenland. Ze wilde nog snel vandaag, morgen en woensdag € 250 opnemen, zodat ze niet zo krap zal komen te zitten tijdens haar verblijf.

Nu zal dat in Nederland wel werken, althans dat lees ik overal - maar zij heeft het bij vier banken geprobeerd, en overal krijgt ze te zien dat haar pas is geblokkeerd. Terwijl zondag de pas het nog wel deed (ook in het buitenland).

Hoe kan zij aan haar geld komen, en in ieder geval een voorraadje contact geld opnemen om verder te kunnen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier staat bij de reacties tips over geld opnemen ook in het buitenland. http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubriek/consument/5058521/__DSB-klant_ontdekt_pintruc__.html?p=31,3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas kun je in het buitenland bijna nooit betalen met je Nederlandse pinpas.

Het beste antwoord

Nou, dat is dan de zoveelste gedupeerde, want dat gaat niet lukken:

"Tot woensdag 24:00 uur blijft het mogelijk om met een DSB-betaalpas geld op te nemen bij geldautomaten van *Nederlandse* banken."
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar er zijn doch filialen in het buitenland?
AWM
14 jaar geleden
Ik heb nog nooit een Nederlandse flappentap in het buitenland zien hangen, maar dat kan aan mij liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, in Italië heb ik wel eens dat groene logo met die gele taartpunt gezien. Ook de ING zit bijna overal. Maar ik denk niet dat dat "Nederlandse" banken zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Een verlengstuk in het buitenland van uw vertrouwde Nederlandse ING-kantoor. Met vestigingen in 20 Europese landen, Turkije, China en India doet u makkelijk en op de Hollandse manier zaken in het buitenland. "
AWM
14 jaar geleden
Ja ja, maar hebben ze eigen pinautomaten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, misschien kunnen we dat met Google-earth onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien het pas geblokkeerd is zou ik gewoon naar de balie gaan.

Andere antwoorden (4)

De enige manier voor jouw vriendin om aan geld te komen is van iemand geld te lenen, totdat zij wel weer aan haar geld kan komen. En zo snel mogelijk een rekening bij een andere bank te openen om daar haar salaris/uitkering/studiefinanciering/whatever op te laten storten...

Het is aannemelijk dat de 400.000 gedupeerde spaarders/rekeninghouders van de DSB Bank vanaf donderdag tot en met 15 januari 2010 helemaal niet meer aan de rekening kunnen komen. Omdat dit de termijn van 3 maanden is die DNB en AFM hebben om hun onderzoek af te ronden...

DNB heeft overigens opdracht gegeven aan de overige Nederlandse banken om coulant te zijn m.b.t. de zgn. BKR registraties, omdat het hier een uitzonderlijke situatie betreft...

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit geld kan overigens gestort worden op de rekening van de organisatie/instantie waarmee je vriendin nu in het buitenland zit. Wel even navragen wat de O.V.V. precies moet zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze moet kijken of er een Cirrus of Maestro logo op het pasje staat. Dit logo's staan ook aangegeven op betaaalautomaten.
Het overgrote deel van de betaalautomaten (ook in het buitenland) heeft zo'n logo. De reden dat ik geld kan pinnen in het buitenand is vanwege Cirrus of Maestro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry voor mijn antwoord. Was te snel. Had alleen de kop van de vraag gelezen.
Probeer eens je creditcard.

Ik heb niemand hier nog over gehoord (ook niet in het nieuws).

Als die direct gekoppeld is met je bank, dan nog zou je een maand moeten hebben voordat het er vanaf wordt geschreven.