Wanneer krijg ik mijn uniform voor mijn stage? Of moet ik daar zelf achter aan?

Ik heb zojuist bij de Intertoys gesoliciteerd als stagiar.
Maar ik zie ze daar met een Intertoys t-shirt lopen.
Moet ik die soms zelf kopen of krijg ik die daar?
Want ik moet morgen al stage lopen en ik heb nog geen idee hoe ik daar aan een t-shirtje kom. Ze hebben mijn maat niet opgenomen, ze hebben daar niks over gevraagd.

Iemand raad??

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
SimonV
9 jaar geleden
Bel ze even, dan weet je het direct.

Het beste antwoord

Meestal liggen er wat shirtjes in het magazijn. Als je morgen start, krijg je er eentje. Maar het kan ook zijn dat ze geen shirt over hebben op dat moment. Houd er daarom rekening mee dat je er ook zonder Intertoys-shirt netjes (d.w.z. schoon en heel) uitziet.

Als er geen shirt voor je klaarligt, is dat niet jouw verantwoordelijkheid, maar dat van Intertoys. Er verzorgd uitzien is wel jouw verantwoordelijkheid.
Wees dus op beide scenario's voorbereid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je bij een bedrijf kleding van het bedrijf moet dragen, of het nu gaat om een uniform zoals bij de politie, NS of het leger of een shirt/overhemd zoals bij een benzinepomp of de Intertoys, dan krijg je die kleding van je werkgever.

Meestal krijg je die op de 1e dag dat je er werkt, soms wat later omdat er een bepaalde maat voor je besteld moet worden. Houd daar rekening mee, het kan zijn dat je de eerste dag(en) eigen kleding aan moet in de winkel. Zorg dus voor kleding die er netjes, schoon en verzorgd uit ziet (trek niets aan met teksten of afbeeldingen er op - wat jij leuk of mooi vindt kan een ander storen). Ook kan het zijn dat zolang je geen bedrijfskleding hebt je in het magazijn moet werken.

Als het goed is begint je manager op de 1e dag van je stage vanzelf over bedrijfskleding (hoort bij de uitleg van hoe het werkt bij je stagebedrijf), mocht diegene het vergeten kun je er zelf even naar vragen.

Veel succes met je stage.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is evengoed mogelijk dat je als stagiair helemaal geen bedrijfskleding krijgt en mag dragen. Wanneer je namelijk bedrijfskleding draagt wordt je door de klant geacht het bedrijf en de bedrijfsregels te kennen en alle kennis te hebben die in dit bedrijf nodig is om de producten aan de man te brengen.
Bij ons in het bedrijf hebben de stagiaires nooit bedrijfskleding mogen dragen.