Nee, volgens mij niet omdat het hier geen systeembank betreft, blijft het bij een faillisement en zal er verder geen financiering aan gekoppeld worden.

Systeembank is een bak waar een heel netwerk van bedrijven en belanghebbenden omheen hangen, verankerd in de maatschappij zeg maar.

Wel hebben we met +/- 1700 medewerkers te maken die natuurlijk opgevangen moeten worden. Maar dan verkoopt Scheringa toch zijn schilderijtjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor. Het gaat hier om een relatief kleine bank. Zie daar geen ramp in voor de overheidsf. Wel voor de werknemers en alle andere gedupeerde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, met name omdat de gegarandeerde bedragen dit keer niet door de staat zullen worden betaald, maar door de gezamenlijke banken. Natuurlijk, er zijn een paar grote banken op dit moment in staatshanden, maar het maakt wel een fors verschil.
AWM