Ik moet een machtiging voor eenmalige incasso invullen, maar wat tekent zegge?

Ik moet een formulier voor eenmalige incasso invullen. Er staat: € 13,50 Zegge:......

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Dan schrijf je op :dertien euro en vijftig eurocent.

Toegevoegd na 37 seconden:
Ze bedoelen schrijven exact zoals je het zegt.
Dus niet met cijfers maar in letters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Helemaal goed. Waarbij overigens vaak alleen de hele euro's moeten worden uitgeschreven, en de centen in cijfers blijven staan. Maar dat kan van formulier tot formulier verschillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geef het plusje wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is om te zorgen dat er niet iemand stiekem bijvoorbeeld een '1' voor het bedrag kan zetten. Goed bedacht, he?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg er ook voor dat de ontvanger het bedrag niet kan veranderen, zowel de letters alsmede de cijfers.
Zet 3 kruisjes VOOR en NA het geschreven bedrag.
(xxxdertienxxxeuro en vijftig eurocent) anders kan men het bedrag vermeerdereren dmv dertienhonderd of zevenhonderddertien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus bij 150 euro zeg je ook eenhonderd en vijftig euro, anders kunnen ze er nog twee of drie voor schrijven als je alleen honderdvijftig euro zou schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie nu ook de goede hint van sxiopo. Dat kan natuurlijk ook :-)
Cryofiel
12 jaar geleden
@Mokummer, toen ik nog zulke papieren formulieren invulde, schreef ik een horizontale streep links van mijn uitgeschreven tekst, en ook links van de cijfers in het cijferveld. In jouw voorbeeld zou een bedrieger er anders nog "vierduizend eenhonderd en vijftig euro" van kunnen maken. Ik schreef dus  ------------13,50 en
------------dertien euro en vijftig cent
Cryofiel
12 jaar geleden
(maar dan met één lange doorgetrokken streep; helaas maakt GV er een onderbroken streep van, maar zo schreef ik dat dus niet op die formulieren)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het vertrouwen in onze medemans is weer grenzeloos, merk ik hier!