Mag je een informatieve brief in de brievenbussen stoppen met een brievenbussticker?

Het gaat om het volgende. Ik heb een aantal vergunningen aangevraagd en toegewezen om op straat demonstratieve stoelmassages te geven. In de regels van de vergunning staat dat je buurtbewoners moet informeren over de activiteit. Mag je dan de buurtbewoners die op hen brievenbus een nee-nee of nee-ja sticker hebben ook een brief in de bus gooien? Het valt dan namelijk mogelijk onder deels reclamedrukwerk omdat ik mezelf er wel netjes in voorstel.

Toegevoegd na 1 uur:
In de regels staat letterlijk:
"De organisator dient de omwonenden vooraf op de hoogte te stellen van het evenement, met name over muziek en de eindtijd"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ik zou in dit geval de stickers negeren. In de regels van de vergunning staat dat je de buurt moet informeren, en dat doe je dus. Dat je daarbij jezelf netjes voorstelt is heel normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ze zullen het misschien niet leuk vinden, maar het mag wel, aangezien er geen sancties staan op het negeren van zo een sticker.
AWM
14 jaar geleden
Nee.
Ik wil geen ongeadresseerde post in mijn brievenbus, ook en vooral geen reclame. Ik krijg ook niet het buurtkrantje, de standkrant etc.

Dat sommige instanties, zoals de school tegenover mijn huis en de wijkvereniging dat toch doen, vind ik niet zo erg. Dat zie ik als informatie en geen reclame.

Misschien is er een wijkvereniging of buurtvereniging met wie je deze informatie samen kan brengen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het alleen om informatie gaat mbt de verkregen vergunning, dan mag het wel.
Staat er ook reclame in, dan mag het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Wilhelminakade, tja daar staan tegenwoordig ook al huizen.
Ik vind het stukje over tarief en opening 2e praktijk al behoorlijk naar reclame neigen.
Maar je hebt kans dat er verder niemand over valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en Vinkhoez'n is zowat vastgebouwd aan Aduard.
Nee - pech vor jou, maar het is ongeadresseerd drukwerk...
Ik zou het bijv. bij de lokale winkels op de ingangsdeur plakken : wel toestemming vragen, natuurlijk, maar ik weet uit ervaring, dat dat goed werkt. Ook die advertentieborden bij de AH en C1000 lijkt me een goed plek.

Niet, dat iedereen zich eraan houdt, trouwens...ik heb ook een 'nee-ja'sticker, maar zo af en toe krijg ik evengoed zulke briefjes waarin mensen zich 'voorstellen' : kapsters, Poolse schilders, iemand die wil komen schoonmaken.
(Dit laatste is begrijpelijk, als je naar mijn ramen kijkt - staat al wéken op m'n to-do lijstje.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zet het in het plaatselijke krantje, dan heb jij aan de voorwaarden voldaan dat je mensen op de hoogte moet brengen.
Dat er mensen zij die het dan niet weten doordat ze dat krantje niet krijgen is niet jouw probleem, dat is de keuze die deze mensen zelf maken door het plakken van de sticker.
Ik zou niets in de bus doen, die sticker hebben mensen niet voor niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel het gewone plaatselijk krantje wat elke week bij iedereen zonder stikker in de bus valt.
Nee, dat is reclame. Persoonlijk dien ik altijd een klacht in als er iets wat erop lijkt in mijn bus ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die stikkers gaan alleen over ONgeadresseerd drukwerk.
Plak er adressstickers (aan bewoners van dit huis zoals het energie bedrijf bv doet als er tijdelijke stroom onderbreking komt) op of evt naam vanuit telefoonboek en je mag gewoon bezorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeadresseerd mag het inderdaad niet, geadresseerd wel.

Daarvoor hoef je geen namen te hebbben. Zoek gewoon uit welke straatnamen+nummers er zijn in het gebied waar je de bewoners op de hoogte moet stellen, en maak daar adresstickers van met:

Aan de bewoners van dit huis
Voorbeeldstraat 1
1234 AB Voorbeeldstad

Als je het echt netjes wilt doen, zet dan alléén de gegevens in je brief over je 'evenement': wat je gaat doen, waar je dat gaat doen, van hoe laat tot hoe laat en dat je geen muziek zult draaien. De vergoeding voor de massages zou ik er trouwens wél in zetten, om te voorkomen dat mensen naar je toe komen in de verwachting dat ze een gratis massage krijgen.

Verder alleen een vermelding van je telefoonnummer en website voor als mensen meer informatie willen. Als ze nieuwsgierig zijn naar je praktijk, kunnen ze daar kijken. De waarom-vraag (waarom je massagedemonstraties gaat geven) kunnen ze zelf ook wel invullen: om jezelf te promoten.